Twitter.com izmantošana politiskajā komunikācijā 10. Saeimas priekšvēlēšanu laikā: satura analīze
Автор
Oksaniča, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Buholcs, Jānis
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Twitter.com izmantošana politiskajā komunikācijā 10.
Saeimas priekšvēlēšanu laikā: satura analīze”. Darba mērķis ir izpētīt partiju un to apvienību
komunikāciju mikroblogošanas vietnē, izmantojot to kā vienu no sabiedrisko attiecību
instrumentiem priekšvēlēšanu laikā. Darba izstrādē tiek izmantota kontentanalīze un intervijas
ar partiju twitter kontu uzturētājiem – Līvu Vītolu „Vienotība”, Jāni Iesalnieku „Visu
Latvijai” un Māri Antonu „Pēdējā partija”. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti Džeimsa
Gruniga un Toda Hanta izstrādātie četri sabiedrisko attiecību modeļi, kuru ietvaros tiek pētīti
partiju veiktie ieraksti. Teorijā tiek aplūkota arī komunikācija interneta vidē un politiskās
komunikācijas specifika. Darbā tiek izvirzīta pētnieciskā problēma, ka partijas nespēj efektīvi
izmantot Twitter piedāvātās komunikācijas iespējas, lietojot to vien kā informācijas
sniegšanas līdzekli.
Darba gaitā tiek secināts, ka politisko twitter kontu primārais uzdevums ir sekotāju
informēšana, atstājot dialoga veidošanu otrajā plānā. Twitter tiek savienots ar citiem interneta
resursiem, primāri partiju tīmekļa lapu, sniedzot sekotājiem informāciju par priekšvēlēšanu
aktivitātēm. Neliels ierakstu skaits ir vērsts uz divvirzienu komunikācijas veidošanu, sagaidot
atgriezenisko saiti gan twitter vietnē, gan realitātē. Tomēr rezultāti parāda, ka primāri twitter
tiek izmantots publiskās informācijas modeļa ietvaros un vienvirziena asimetriskajā
komunikācijā.
Atslēgvārdi: Twitter, sabiedriskās attiecības, komunikācija, informācijas sniegšana, internets. Paper theme is „Use of Twitter.com as a part of political communication during 10th
Parliamentary election campaigns: Content analysis.” The aim of the study is to explore
political parties and their alliance‟s communication in microblog Twitter using it as a part of
public relations during election campaign. To explore this issue were used content analysis
and interviews with parties representatives Līva Vītola “Vienotība”, Jānis Iesalnieks „Visu
Latvijai” and Māris Antons „Pēdējā partija”. In the theoretical part of this paper are discussed
Grunigs and Hunts four public relation models, Internet based communication, and political
communication. The paper is organized on a research problem that parties are unable
to effectively use the communication opportunities offered by Twitter, using it only as
an outreach tool.
In the conclusion of paper it is concluded that political parties use Twitter as
information spreading tool. Twitter is connected to other Internet resources, primarily party‟s
web pages, providing information about pre-election activities. A small number of tweets are
directed to the formation of two-way communication awaiting feedback in Twitter and reality.
However, the results show that primary twitter is used for public information and one way
asymmetrical communication.
Key-words: Twitter, public relations, communications, information, the Internet.