• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas augstskolu uzņemšanas kampaņu analīze: Latvijas Universitātes un Baltijas Starptautiskās akadēmijas gadījumi

Thumbnail
View/Open
309-20690-Mikute_Anda_am07021.pdf (1.671Mb)
Author
Mikute, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rozenšteine, Aija
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ar nosaukumu „Latvijas augstskolu uzņemšanas kampaņu analīze: Latvijas Universitātes un Baltijas Starptautiskās akadēmijas gadījumi”, ir izstrādāts ar mērķi izanalizēt abu augstskolu reklāmas kampaņas un to vēstījumus. Teorētiskā daļa balstās uz literatūru par reklāmas komunikāciju izglītības iestādēs, reklāmas kampaņas veidošanu un realizēšanu, kā arī, pareiziem vēstījuma nosūtīšanas paņēmieniem. Darba pētnieciskajā daļā, pamatojoties uz izmantoto teoriju, tiek veikta Latvijas Universitātes un Baltijas Starptautiskās akadēmijas reklāmas kampaņas, reklāmu semiotiskā un reklāmas vēstījuma analīze. Reklāmas kampaņas analizēšanas ietvaros, tika veikta padziļinātā intervija ar augstskolas mārketinga nodaļas vadītājiem, kā arī, katras reklāmas un vēstījuma semiotiskā analīze. Bakalaura darba tapšanas gaitā, tika izpildīti noteiktie darba uzdevumi un mērķi, un analīzes veidā tika secināts, ka abu augstskolu reklāmas kampaņu veidotāji pielieto visas integrētā mārketinga komunikācijas sastāvdaļas un nosacījumus, taču tapšanas process un vēstījums mērķauditorijai ir atšķirīgs. Atslēgas vārdi: Latvijas Universitāte, Baltijas Starptautiskā akadēmija, augstskolas, reklāma, reklāmas kampaņa, vēstījums, mārketings, medijs, televīzija, radio, laikraksts, internets, vides reklāma.
 
The thesis work entitled "Latvian University admission campaign analysis: cases of Latvian University and Baltic International academy" has been created to analyze two university advertising campaigns and their messages. The theoretical part is based on the literature of advertising communication in educational institutions, advertising campaign creation and realization, as well as the proper conveying of the message. In the research part, which is based upon the theory, the analysis of Latvian University and the Baltic International Academy advertising campaigns, semiotic advertising and the advertising message is carried out. In-depth interview was carried out with the School of Marketing managers and each advertisment's message was semiotically analyzed during the ad campaign analysis. Certain objectives and goals were done during the creation of the thesis work, and as a result of analysis, it was deduced that the advertising campaign creators of both highschools use all the parts and conditions of integrated marketing communication, however the creation process and the message is different. Keywords: Latvian University, the Baltic International Academy, universities, advertising, advertising campaign, message, marketing, medium, television, radio, newspaper, Internet, outdoor advertising.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26532
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV