Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorKrūmiņa, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:43Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:43Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22109en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26550
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Dzimtes atspoguļojums žurnālos “LILIT” un “Klubs” (2010-2011)”, un tā mērķis ir noteikt žurnālos “LILIT” un “Klubs” konstruētos un reprezentētos sievietes un vīriešu dzimtes tēlu diskursus laika posmā no 2010. gada decembra līdz 2011. gada janvārim, konstatējot noteiktu dzimtes stereotipu kultivēšanu. Darba teorētiskajā daļā aplūkota dzimtes jēdziena teorētiskā izcelsme un sociokulturālā konteksta ietekme tās konstruēšanas procesā, kā arī galvenās feminitātes un maskulinitātes jēdzienu kvalitātes, un sniegts ieskats dzimtes stereotipu konstruēšanā un reprezentēšanā medijos. Darba pētnieciskajā daļā izmantota kvantitatīvo un kvalitatīvo pētniecības metožu kombinācija, kuru veido kvantitatīvā kontentanalīze un kritiskā diskursa analīze. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka tajā analizētie mediji netiešā veidā konstruē un reprezentē tradicionālos dzimtes stereotipus, sievieti attēlojot mājsaimnieces, mātes, seksa simbola, dekorācijas, “zeltraces” un “dzelzs lēdijas” diskursos, savukārt vīrieti – maizes pelnītāja, mačo, jūtīgā vīrieša, mīlnieka, “asā” vīrieša un biznesmeņa diskursos. Atslēgas vārdi: Dzimte, dzimtes reprezentācija, dzimtes stereotipi, diskurss, “LILIT”, “Klubs”en_US
dc.description.abstractThe main theme of this bachelor thesis is “Gender representation in the magazines "LILIT" and "Klubs" (2010–2011)” and its aim is to determine the discourses of women and men designed and represented by magazines “LILIT” and “Klubs” and their cultivated gender stereotypes during the period from January 2010 to December 2011. The theoretical basis of this bachelor thesis consists of a theoretical description of the term “gender” and the sociocultural influence on its designing process and qualities of masculinity and feminity and there ir also given an insight on designing and representation processes of gender stereotypes in media. The explorative basis of this thesis is formed by the combination of quantitative and qualitative exploration methods – quantitative content analysis and critical discourse analysis. The results of this exploration show that the analyzed media are indirectly designing and representing traditional gender stereotypes for women like housewife, mother, sex symbol, the scenery, "golddigger" and "Iron Lady", while men are represented using breadwinner, macho man, sensitive man, lover, “hot” man and businessman discourses. Keywords: Gender, gender representation, gender stereotypes, discourse, "LILIT", "Klubsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleDzimtes atspoguļojums žurnālos "LILIT" un "Klubs" (2010–2011)en_US
dc.title.alternativeGender representation in the magazines "LILIT" and "Klubs" (2010–2011)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record