• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola izmantošana identitātes konstruēšanā: Alfa Romeo piemērs

Thumbnail
View/Open
309-22180-Papina_Ieva_ip08231.pdf (970.2Kb)
Author
Papiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Grīviņš, Miķelis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Zīmola izmantošana identitātes konstruēšanā: Alfa Romeo piemērs”. Pētījumā tiek apskatīts Alfa Romeo īpašnieku klubs, kurā apvienojušies Latvijā maz izplatītā automašīnu zīmola Alfa Romeo atbalstītāji. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kā Alfa Romeo īpašnieku kluba biedri izmanto Alfa Romeo zīmolu savas identitātes veidošanā un izrādīšanā. Pētījumā tika izmantotas kvalitatīvās pētniecības metodes: daļēji strukturētas padziļinātas intervijas un līdzdalības novērojums. Tika secināts, ka Alfa Romeo īpašnieku kluba biedri identificējas ar Alfa Romeo zīmolam piešķirtajām nozīmēm un izmanto tās savas identitātes izrādīšanā. Atslēgvārdi: Alfa Romeo, autoklubs, sociālais konstrukcionisms, identitāte, dramaturģija, zīmols
 
The title of the term paper is „Brand usage in identity construction: Alfa Romeo example”. In research Alfa Romeo Owner’s Club Latvia which unites adherents of brand that is infrequent in Latvia – Alfa Romeo is examined. The aim of term paper is to ascertain how members of Alfa Romeo Owner’s Club Latvia use Alfa Romeo brand in formation and construction of their identity. Qualitative research methods are used in this paper: semi-structured complex interviews and participant observation. The conclusions show that members of Alfa Romeo Owner’s Club identify themselves with attached meanings of Alfa Romeo brand and use it in identity representation. Key words: Alfa Romeo, car club, social constructionism, identity, dramaturgy, brand
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26554
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV