Transnacionālo kompāniju (TNK) korporatīvās sociālās atbildības prezentēšana Latvijas nacionālajā presē un TNK mājas lapās (2003-2006)
Author
Kalniņa, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tiek analizēta 9 transnacionālo kompāniju (TNK) korporatīvās sociālās atbildības (KSA) prezentēšana korporatīvajās un Latvijas uzņēmumu mājas lapās un Latvijas nacionālajā presē, lai noskaidrotu KSA aktivitāšu un prezentācijas īpatnības un saistību.TNK KSA tiek analizēta saskaņā ar 4 KSA modeļiem, uzņēmējdarbības ētiku, globalizācijas un komunikācijas teorijām, izmantojot kvalitatīvās kontentanalīzes deduktīvo pieeju. Viens no darba secinājumiem ir, ka TNK Latvijas uzņēmumi KSA īsteno kā TNK korporatīvās vadības kultūras elementu, saskaņojot to ar ieinteresēto pušu ekspektāciju līmeni Latvijā, neuzskatot KSA par konkurētspējīgu priekšrocību, tādēļ KSA prezentācija nav prioritate. Latvijas iestāšanās ES ir ietekmējusi daudzu TNK lēmumus nostiprināt savas pozīcijas Latvijā un attīstīt atbildīga korporatīvā pilsoņa tēlu.- The objective of this research was to analyse the presentation and practices of Corporate Social Responsibility (CSR) of Transnational Corporations (TNC) as evidenced in corporate web pages and national newspapers according to 4 CSR models, ethics, globalisation and communication theories applying method of deductive qualitative content analysis. The author limited herself to studying 9 TNC-s.The main conclusion is that TNC-s are limiting the practise of CSR as an element of corporate policy and apply it to local circumstances with minimal CSR presentation for stakeholders, because CSR is not considered as a competitive advantage.The significant conclusion is that the entrance of Latvia into the EU can be regarded as a pressure point for TNC-s to raise their corporate citizenship awareness, actions, and CSR presentation levels.