Sociāla kampaņa kā sabiedrības attieksmes veidošanas instruments. Kampaņas “Fiktīvas laulības - slazds” analīze
Author
Bilāne-Jurģele, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: „Sociāla kampaņa kā sabiedrības attieksmes veidošanas instruments. Kampaņas „Fiktīvas laulības- slazds” analīze.”
Informatīvās kampaņas „Fiktīvas laulības- slazds” kampaņas mērķis ir, ar atbalstītāju un mediju starpniecību informēt sabiedrību par iespējamiem fiktīvo laulību riskiem ar trešo valstu pilsoņiem. Kampaņu aktualizēja un realizēja nevalstiskā organizācija „Droša māja”. „Droša māja” kopš 2007.gada ir ieguvusi tiesības sniegt valsts apmaksātos sociālās rehabilitācijas pakalpojumus cilvēku tirdzniecības upuriem, un turpina iesākto arī 2011 gadā. Darbs šajā jomā turpinās arī šobrīd.
Darba mērķis ir- pamatojoties uz NVO „Droša māja” rīkoto kampaņu, veikt pētījumu par sociālas kampaņas nepieciešamību mūsdienās. Padziļināti tiks pētīta „Fiktīvas laulības-slazds” kampaņa.
Pētījuma rezultātā secināts, ka sabiedrība sociālas kampaņas vērtē pozitīvi un uzskata tās par vajadzīgām dažādu problēmu aktualizēšanai, sabiedrības izglītošanai un veidu kā radīt atbalstu dažādām sociāli mazaizsargātām grupām. Auditorijas pētījumā konstatēts, ka sociālā kampaņa „Fiktīvas laulības-slazds” nav radījusi pietiekami lielu iespaidu, lai piesaistītu auditorijas uzmanību. Bijusi pārāk maza sadarbība ar masu medijiem, kas ievērojami samazinājis auditorijas rezultātus.
Darba struktūru veido trīs teorētiskās nodaļas- sociālas kampaņas jēdziens, kampaņu veidi un to nozīme, sabiedriskās attiecības un komunikācija, mediji, kā arī darba metodoloģija un pētnieciskā daļa. Nodaļām seko secinājumi, izmantoto informācijas avotu saraksts un darba pielikumi.
Atslēgvārdi: „Fiktīvas laulības- slazds”, sociāla kampaņa, viedokļi , sabiedrība The theme of Bachelor: „A social campaign as a instrument of public attitude. Campaign „Fictitious marriage- trap” analysis.
The objective of my information campaign „Fictitious marriage- trap” is, trough supporters and media informing public about the possible marriage of convenience with the risks of third- country nationals. Campaign updated and implemented non- governmental organization „Safe house” since 2007. „”Safe house” has won the right to provide State- funded social rehabilitation services for victims of trafficking, and they still ongoing in 2011. Work in this area continues today.
The aim of the Bachelor: based on success campaign „Safe house” conduct the research of social campaigns necessity today. Depth will be research “Fictitious marriage- trap” campaign.
Result of the study concluded that social community campaign as successful and believes it necessary to update the various problems, public education and a way to generate support for various social projects. Audience research found that the social campaign " Fictitious marriages -trap" is not due to a large enough impact to attract the audience's attention. It was found that was too little cooperation with the media, which significantly reduced the audience results.
Work structure consisting of three theoretical chapters, the consept of social campaigns, campaign types and their role, public relations and comunication, the media, ass well as the methodology and part of research.
Keywords: „Fictitious marriage- trap”, a social campaign, opinions