• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālās kampaņas pret ēnu ekonomiku Latvijā: gadījumu analīze (2008–2011)

Thumbnail
View/Open
309-29441-Politere_Aija_ap09190.pdf (1.460Mb)
Author
Politere, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Sociālās kampaņas pret ēnu ekonomiku Latvijā: gadījumu analīze (2008–2010)”. Pētnieciskā problēma ir sociālo kampaņu komunikācija, norises īpatnības un auditorijas viedokļi. Pētnieciskajai problēmai jāatbild uz tādiem jautājumiem kā: 1) Kā tiek komunicēts sociālo kampaņu ziņojums? 2) Kāds ir auditorijas viedoklis par ziņojuma pasniegšanas veidu un tā efektivitāti? Bakalaura darbs sastāv no: teorētiskās, metodoloģiskās un pētnieciskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta sociālā mārketinga, reklāmas un sabiedrisko attiecību teorētiskās nostādnes. Pētnieciskajā daļā tiek pielietotas 3 metodes. Reklāmu semiotiskā analīze, daļēji strukturētās intervijas un 3 fokuss grupas. Bakalaura darba noslēgumā tiek secināts, ka sociālās kampaņas ir bijušas efektīvas un veiksmīgas un ir sasniegušas savus pamatmērķus. Atslēgas vārdi: ēnu ekonomika, sociālais mārketings, sociālā kampaņa, reklāma
 
A bachelor work theme is „Social campaigns against underground economy in Latvia: case study (2008–2011)”. A research problem is social campaigns communication, process features and audience attitudes. There need to answer such questions as: 1) How social campaigns report are communicated? 2) What is audience point of view about reports presentation and its efficiency? A bachelor work consists of 3 parts: the theoretical, the methodological and the research part. The theoretical part deals with social marketing, advertising and public relations theory. The research part consists of 3 research methods: semiotic analysis for printed and video commercials, semi-structured interviews and 3 focus groups. At the end of the bachelor work a conclucion is drawn that social campaigns have been effective and succesfull and have achieved their goals. The key words: underground economy, social marketing, social campaign, advertisement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26627
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV