Ģimenes konstrukcija Latvijas nacionālo televīzijas kanālu reklāmās (2007.gada maijs)
Author
Rence, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba pētnieciskā problēma balstās uz pieņēmumu, ka ģimene ir reti pielietots reklāmas elements un ka tās atspoguļojums parasti ir vienkāršots.
Hipotēze: Ģimene kā reklāmas elements tiek attēlota reti un vienkāršotā veidā. Darba mērķis: noskaidrot, kāda ģimenes konstrukcija visbiežāk tiek attēlota Latvijas nacionālo TV kanālu reklāmās.
Darbs ir balstīts uz 3 teorētiskajiem virzieniem: ģimenes teorijām, sociālās realitātes konstruēšanas teoriju un reklāmas teorijām.
Pētījuma metodes: kontentanalīze, daļēji strukturētās ekspertu intervijas un fokusa grupa. Ģimene kā reklāmas elements tika pētīta no 3 aspektiem: reklāmas ekspertu viedokļa, skatītāju viedokļa un reālās situācijas kontekstā.
Pateicoties pētījumā iegūtajiem rezultātiem, darba mērķis ir sasniegts. Svarīgākās atziņas un secinājumi atrodami darba pētījuma un secinājumu nodaļās. Hypothesis of this bachelor paper: Family as an element in advertisements used quite rarely, and when it is, it is reflected in a simplified way. Objective of the work: to find out what type of family is being depicted in Latvian National TV channels most frequently.
The work is based on three main theories: Family theories, The Social Construction of Reality and Advertising theories.
Research methods: content analysis, semi-structured expert interviews and a focus group. Using these methods, family as an element in advertisements was examined from three main aspects: opinions from advertising experts, viewers’ opinions and context of the real situation.
Based on the results of this research, the objectives of the work have been met. The most important conclusions can be found in research and conclusions sections of this bachelor paper.