• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Nacionālā teātra Okartes Jaunās zāles tēls jauniešu auditorijā (2011-2012)

Thumbnail
View/Open
309-38604-Gurenko_Alise_ag09159.pdf (2.176Mb)
Author
Gurenko, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas Nacionālā teātra Okartes Jaunās zāles tēls jauniešu auditorijā (2011 – 2012 )”. Darba ietvaros tiek noskaidrots Latvijas Nacionālā teātra Okartes Jaunās zāles tēls jauniešu (vecumā no 18 līdz 25 gadiem) auditorijā. Darba teorētiskajā daļā apskatītas mārketinga, integrētās mārketinga komunikācijas, kā arī kultūras mārketinga, īpaši teātra mārketinga jēdzienu izpratnes un skaidrojumi, kā arī K. Mertena tēla veidošanās teorija. Savukārt, metodoloģijas daļā apkopotas pētījumā izmantotās pētniecības metodes - kontentanalīze, Č. Osguda semantiskais diferenciālis, anketēšana, daļēji strukturēta intervija un salīdzīnošā analīze. Darbs strukturēts teorijas, metodoloģijas un pētījuma daļās, secinājuma daļā, pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, nosakot Okartes Jaunās zāles tēla pozitīvās un negatīvās īpašības, kā arī būtiskākās atšķirības starp Latvijas Nacionālā teātra un Okartes Jaunās zāles tēliem jauniešu auditorijas vērtējumā.
 
The main objective of the bachelor’s thesis „The Image of Latvian National Theatre’s Okarte New Hall among youth audience (2011-2012)” is to study construct of the image and attitude towards Latvian National Theatre’s Okarte New Hall among youth (18 -25 years old) audience. In theoretical chapter of thesis author examines marketing, integrated marketing communication, its’ tools, as well as culture marketing concept, particularly the meaning and idea of theatre marketing and K. Merten’s image creation theory. In methodology chapter author describes qualitative and quantitative research methods that have been used in the study – content analysis, Ch. Osgood’s semantic differential, questionnaire, partly structured interview and and comparative analysis. The paper contains three chapters: theoretical, methodological and explorative chapter. Based on research results, there been founded positive and negative qualities of Okarte New Hall image, as well as differences between images of Latvian National Theatre and Okarte New Hall amon youth audience.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26701
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV