• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Drukāto mediju loma politisko partiju tēla veidošanā: 10. un 11. Saeimas gadījums

Thumbnail
View/Open
309-39428-Bilinska_Anete_ab10172.pdf (737.6Kb)
Author
Bilinska, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ikstens, Jānis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz publikāciju analīzi, izpētīt, kā nacionālajos dienas laikrakstos „Neatkarīgā Rīta Avīze” un „Latvijas Avīze” ticis attēlots politisko partiju tēls pirms 10. Saeimas vēlēšanām, laika posmā no 2010.gada 1.jūnija līdz 2010.gada 1.oktobrim un pirms 11. Saeimas vēlēšanām laika posmā no 2011.gada 17.maija līdz 2011.gada 17.septembrim. Teorētiskajā daļā apkopota informācija par medijiem, komunikācijas procesu, kura neatņemama sastāvdaļa ir mediji, kā arī par mediju mijiedarbību ar sabiedrību un politiku. Empīriskās daļas izveidošanai izmantota kontentanalīzes metode, ar kuras palīdzību analizētas publikācijas laikrakstos. Atslēgas vārdi: mediji, politiskās partijas, politisko partiju tēls, Latvijas Avīze, Neatkarīgā Rīta Avīze.
 
Target of this bachelor thesis is to explore and analyse how political parties were presented during 10th Parliamentary elections from 1st of June till 1st of October in year 2010 and before 11th Parliamentary elections from 17th of May till 17th of September in year 2011 by daily newspapers Neatkarīgā Rīta Avīze and Latvijas Avīze. Theoretical part has information about public media as well as medias interaction with society and politics. Analysis of newspaper articles is base of empiric part. Method used – content analysis. Key words: media, political parties, image of political parties, Latvijas Avīze, Neatkarīgā Rīta Avīze.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26717
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV