• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas sabiedrisko attiecību aģentūru reputācijas dimensiju vērtējums

Thumbnail
View/Open
309-44274-Nikitina_Julija_jn09012.pdf (1.470Mb)
Author
Ņikitina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Latvijas sabiedrisko attiecību aģentūru reputācijas dimensiju vērtējums” pētījuma problēma ir Latvijas SA aģentūru nozares kvalitatīvu reputācijas pētījumu trūkums šo uzņēmumu mērķauditoriju vidū. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīts reputācijas jēdziens, tās pielietojums balstoties uz Čārlza Fombruna izstrādāto RepTrak reputācijas pētniecības modeli. Metodoloģijas daļā aprakstīta jauktā metodoloģija  daļēji strukturētā intervija un aptauja kā kvalitatīvās un kvantitatīvās datu vākšanas metodes un kvalitatīvā kontentanalīze kā datu apstrādes metode. Empīriskajā daļā izklāstīti Latvijas vadošo sabiedrisko attiecību aģentūru reputācijas dimensiju vērtējumi, reputācijas pielietojums un priekšrocības šo uzņēmumu klientu, darbinieku un mediju organizāciju vadītāju vidū. Atslēgas vārdi: darbinieki, klienti, korporatīvā reputācija, mediji, RepTrak, reputācija, reputācijas dimensijas, reputācijas pētniecība, sabiedrisko attiecību aģentūra.
 
The problem researched in the Master’s thesis „The evaluation of Latvian public relations agencies reputation dimensions” is the lack of qualitative reputation research for the Latvian Public Relation agencies among their stakeholders. Master's thesis consists of three parts: theoretical, methodological and empirical. The theoretical part describes the concept of reputation and its usability based on Charles Fombrun RepTrak reputation research model and its’ seven reputation dimensions. The methodological part presents a mixed methodology: semi  structured interview and questionnaire as the qualitative and quantitative data collection methods and qualitative content analysis as a method of data processing. In the empirical part of work has done the evaluation of the leading Latvian public relations agencies reputation dimensions across their business clients, employees and media organizations representatives. Also the reputation application and advantages are explained. Key words: customers, corporate reputation, employees, media, RepTrak, reputation, reputation dimensions, reputation research, public relations agency.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26769
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV