Televīzijas reklāma "Zelta Zivtiņa": komunikācijas specifika un jauniešu auditorijas attieksmes īpatnības
Author
Lūse, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskā darba tēma ir televīzijas reklāmas Zelta Zivtiņa komunikācijas specifika un jauniešu auditorijas attieksmes īpatnības. Pētnieciskā problēma ir noskaidrot kā mērķauditorija uztver televīzijas reklāmas Zelta Zivtiņa emocionālā un racionālā vēstījuma balansu.
Darbs balstās uz sekojošu teorētiķu A.A.Berger, G.J. Tellis, J. Fowles, J. O’Shaughnessy, N.J. O’Shaughnessy, E.H. Eriksons, V. Strasburger u.c. teorētiskās bāzes, kas apskata pētījuma objekta un subjekta aspektus.
Darba mērķis ir pētīt televīzijas reklāmas Zelta Zivtiņa uzbūves principus un efektu salikumu, kā arī mērķauditorijas attieksmes un komunikācijas specifikas paņēmienus, kas tika panākts izvirzot kontentanalīzei 10 Zelta Zivtiņa televīzijas reklāmas, veicot 130 mērķauditorijas respondentu anketēšanu un noskaidrojot sfēras eksperta viedokli.
Pētījuma rezultātā tika apstiprinātas izvirzītās hipotēzes, ka televīzijas reklāmas Zelta Zivtiņa galvenais efektivitātes rādītājs ir emocionālo efektu lietojums, kā arī mērķauditorijas pozitīvo attieksmi veido reklāmas izklaidējošā funkcija, savukārt produkta racionālais ziņojums ir otršķirīgs.
Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās daļas. Darbam ir 7 pielikumi. The subject matter of the research work is specific communication factors of Zelta Zivtiņa [prepaid phone cards] TV advertisements and young people audiences response characteristics. The issue addressed by the study was to define the balance between the emotional and the rational side of the message of Zelta Zivtiņa TV advertisements as perceived by the target group.
The theoretical part of the research examining the research object and subject aspects is based on theories developed by such researchers as A.A.Berger, G.J. Tellis, J. Fowles, J. O’Shaughnessy, N.J. O’Shaughnessy, E.H. Erikson, V. Strasburger et al.
The research aims to analyze the structural principles of Zelta Zivtiņa TV advertisements and the combination of effects, as well as the target audience response and specific communication factors employed, and it was achieved by performing content analysis of 10 Zelta Zivtiņa TV commercials, completing questionnaires of 130 target group respondents and seeking the opinion of an expert in this field.
The results obtained confirmed the initial assumption, i.e., the principal indicator of the efficiency of Zelta Zivtiņa TV commercials is the achieved emotional effects, as well as the entertaining nature of the ads contributing to the positive response of the target group, whereas the rational message of the product is much less important.
The research paper consists of theoretical, methodological and empirical parts. There are 7 annexes.