• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

KULTŪRAS IETEKME UZ UZŅĒMUMU APVIENOŠANU UN SAPLŪŠANU, KO VEIKUŠAS IGAUNIJAS KOMPĀNIJAS LATVIJĀ

Thumbnail
View/Open
303-36518-Thesis.pdf.pdf (499.8Kb)
Author
Barvika, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Kultūras ietekme uz uzņēmumu apvienošanu un saplūšanu, ko veikušas Igaunijas kompānijas Latvija” Maģistra darbs apskata jautājumus, kas saistīti ar kultūras ietekmi iz uzņēmumu apvienošanu un saplūšanu, ko veikušas igauņu kompānijas Latvijā. Literatūras sarakstā ir grāmatas, zinātniskie žurnāli un starptautisko organizāciju publikācijas. Izvēlētā metodoloģija ir anketa, kas balstīta uz Gerta Hofstedes (Geert Hofstede) kultūras dimensijām, kā arī intervija ar uzņēmumu Lauma Lingerie. Resultāti ir analizēti saistībā ar kultūras dimensijām. Pētījums dod pārskatu par faktoriem, kas ietekmē uzņēmumu apvienošanu un saplūšanu, kā, piemēram, globalizācija, liberalizācija, apvienošanās iemesli, apvienošanas un saplūšanas tipi, vadība, komunikācijas stratēģija, kā arī informācija par ietekmi, kas rodas no igauņu un latviešu valodas atšķirībām, un lielākie apvienošanās un saplūšanas darījumi. Uzņēmumu apvienošanās un saplūšana, kultūras atšķirību ietekme.
 
Master’s thesis ”Culture impact on mergers and acquisitions carried out by Estonian companies in Latvia” The master’s thesis looks upon questions relative to culture impact on the mergers and acquisitions carried out by Estonian companies in Latvia. Literature used includes books, scientific magazines and publications by iternational organizations. Methodology chosen by author is questionnaire based on Geert Hofstede’s culture dimensions as well as interview of Lauma Lingerie. The results were analysed according to culture dimensions. The research includes an overview of the factors affecting mergers and acquisitions such as globalization, liberalization, reasons for merging, merger and acquisition types, leadership and communication strategy as well as information about impact of Estonian and Latvian language diferences and major major deals carried out by Estonian companies in Latvia. Mergers and acquisitions, culture diference impact.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27187
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV