• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas nozīme patērētāja tūrisma produkta iegādes lēmuma pieņemšanas procesā: Latvijas un Lietuvas salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
303-40943-Sudeike_Jelena_jl08014.pdf (2.379Mb)
Author
Šudeiķe, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Brencis, Juris
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu pasaulē reklāma ieņem vadošas pozīcijas kā ekonomiska, informatīvi- komunikatīva, vispār kulturāla parādība. Reklāma, arī tūrisma reklāma kura parasti ir saspiesta, radoša formā, ienes līdz potenciāla patērētāja apziņas svarīgus faktus par tūrisma produktu un tūrisma uzņēmumu. Reklāma ka jebkuram citam marketinga komunikācijas veidam ir svarīga loma tūrisma uzņēmumu stratēģijas realizācijā. Maģistra darba mērķis- izpētīt lēmuma pieņemšanas teorētiskus aspektus tūrismā un balstoties uz pētījuma rezultātiem izveidot priekšlikumus tūrisma nozares reklāmas izveidošanai un uzlabošanai. Darba autore izvēlējas tūrisma nozari jo tūrisms ir viena no vadošajam eksporta nozarēm pasaulē, kas neskatoties uz izaicinājumiem, stabili attīstās. Atslēgvārdi: tūrisms, lēmuma pieņemšana, lēmuma pieņemšana, tūrisma reklāma, tūrisma nozares attīstība.
 
In today's world advertisement occupies a leading position as an economic, information, communication, general cultural phenomenon. Advertising and tourism advertising which are usually compressed, creative form, brings to the potential consumer awareness of important facts about the tourism products and tourism businesses. Advertising that any other type of marketing communication plays an important role in implementation of the tourism business strategies. Master's thesis aims to explore the decision-theoretical aspects of tourism, based on the results of the research proposals to create a tourism industry advertising creation and upgrading. The author chose the tourism industry because tourism is one of the leading export industries in the world that despite the challenges, steadily developing. Keywords: tourism, decision-making, decision-making in tourism, tourism advertising, tourism development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27227
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV