Pilsētas zīmolvedības efektivitātes izvērtējums-LIVE RĪGA piemērs
Author
Lucatniece, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Globalizācijas apstākļos viena no nozīmīgākajām ekonomiku raksturojošajām iezīmēm ir konkurences saasināšanās ne vien preču un pakalpojumu tirgos, bet arī starp tūrisma un investīciju plūsmas galamērķiem. Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz pilsētas zīmolvedības teorētiskajām nostādnēm un starptautiskajā pētniecība un praksē izmantojamajām pilsētas zīmola efektivitātes novērtēšanas metodēm, izvērtēt Rīgas pilsētas zīmolvedības un pamata zīmola LIVE RĪGA efektivitāti. Mērķa sasniegšanai tika izmantoti pieejamie statistikas dati par zīmolu LIVE RĪGA, Rīgas tūrisma rādītājiem, kā arī starptautiskās pilsētas zīmolu efektivitātes novērtēšanas metodes, kas integrētas pētījuma aptaujā. Tika izvirzīti divi pētnieciskie jautājumi:
1.Kā var novērtēt pilsētas zīmola efektivitāti?
2.Vai Rīgas pilsētas zīmols LIVE RĪGA ir uzskatāms par efektīvu?
Pielietojot konkrētas metodes LIVE RĪGA novērtēšanai, var secināt, ka Rīgas pilsētas zīmols nav pietiekami efektīvs. In circumstances of globalisation, the economy is characterized by rising intensity of competition in every market. The aim of this research is to evaluate the effectiveness of Riga city branding and its principal brand LIVE RĪGA on the basis of the theoretical aspects of city branding and approaches of the evaluation of the effectiveness of city branding that are used in international research. In order to accomplish a purpose the available statistical data, tourism indicators in Riga, as well as international methods of evaluating city brand were used. Two major research questions were raised:
1.How to evaluate the effectiveness of city brand?
2.Is Riga city brand LIVE RĪGA considered to be effective?
During the course of the research, a few evaluation methods of city brand effectiveness were identified, however after applying them to evaluate LIVE RĪGA, results showed that Riga city brand is not effective enough.