Bioloģiskās pārtikas konkurētspēja
Автор
Galstjana, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Petrovskis, Antons
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Bioloģiskās pārtikas konkurētspēja”, mērķis ir izpētīt un analizēt bioloģisko pārtikas tirgu Eiropas Savienībā, izpētīt vispārējos patērētāja paradumus pret bioloģisko pārtiku, kā arī analizēt tās konkurētspēju ar neveselīgo pārtiku.
Bakalaura darba pirmā nodaļā tiek apskatīts tirgus un konkurences jēdziens, konkurencē pastāvošie modeļi un teorijas pārstāvju interpretācija par konkurenci un konkurētspēju.
Otrajā daļā autore analizē vispārējo veselīgā pārtikas tirgu pasaulē, patērētāja un ražotāja paradumus pret bioloģisko pārtiku, bioloģisko pārtikas nozari Eiropas Savienības kontekstā, ASV bioloģiskās pārtikas eksportu uz Eiropas Savienību.
Bakalaura darba trešajā daļā tiek aplūkoti bioloģiskās produkcijas tirgus ekonomikas mehānismi, veikts pētījums par bioloģisko un neveselīgo pārtiku jauno cilvēku vidū, un veikta intervija ar bioloģiskās nozares pārstāvjiem.
Darba apjoms ir 55 lapas, neieskaitot pielikumus, tas satur 15 attēlus, 3 tabulas un 2 pielikumi.
Atslēgvārdi: konkurence, Eiropas Savienība, bioloģiskā pārtika
- Bachelor's thesis: “Organic food competitiveness”, aims to explore and analyze the organic food market in the European Union, explore the general consumer behavior towards organic food.
Bachelor's thesis first chapter examines the concept of market and competition, competition in existing models and theories of representatives interpretation of competition and competitiveness.
In the second part, the author analyzes the global market of healthy food in the world, the consumer and producer behavior towards organic food, organic food in the European Union in the context of the U.S. organic food exports to the European Union.
In the third part the author looks at the organic market economy mechanisms, a study on organic food and unhealthy young people, and conducted an interview with the organic industries representatives.
Work contains 55 pages, not including attachments; it contains 15 images, 3 tables and 2 annexes.
Keywords: competition, European Union, organic foods