• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reputācijas vadība publiskajā sektorā

Thumbnail
View/Open
303-43764-Elekse_Elina_ee08006.pdf (1.596Mb)
Author
Elekse, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Seimuškāne, Lilita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Reputācijas vadība publiskajā sektorā”. Latvijā reputācijas vadība publiskajā sektorā ir nepietiekami novērtēta, līdz ar to maz pētīta, tādēļ kopumā publiskā sektora organizācijās netiek koncentrēta uzmanība uz reputācijas vadību. Darba mērķis ir izpētīt reputāciju un tās vadības iezīmes, ieguvumus un ieviešanas pamatprincipus publiskajā sektorā, lai varētu izveidot rokasgrāmatu publiskā sektora organizāciju vadītājiem Latvijā. Darbs sastāv no divām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā ir aplūkots reputācijas teorētiskais ietvars, bet otrajā nodaļā – reputācijas vadība un izveidota rokasgrāmata. Darba apjoms ir 91 lapaspuses, darbā iekļauti 6 attēli, 5 tabulas, 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: reputācija; reputācijas vadība; ieinteresētās puses; publiskais sektors; iestāde; publiskā sektora organizācija.
 
The theme of the master’s thesis is „Reputation management in the public sector”. Reputation management is not sufficiently appreciated in Latvian public sector, therefore, there is a lack of research on this topic and there is practically no attention paid to this. The goal of the thesis is to explore reputation and characteristics of its’ management, benefits and principles for its’ introduction to public sector in order to create a handbook for public sector managers in Latvia. Thesis consists of two chapters, conclusions and proposals. Theoretical framework of reputation is explored in the first chapter and reputation management and proposed guidelines – in the second chapter. The thesis consists of 91 pages and includes 6 images, 5 tables, 7 annexes. Key words: reputation; reputation management; stakeholder; public sector; establishment; public sector organization.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27275
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV