• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Start-up uzņēmuma mārketinga stratēģijas izstrādes īpatnības finanšu tehnoloģiju pakalpojumu nozarē

Thumbnail
View/Open
303-44823-Cumakovs_Andrejs_ac12020.pdf (1.504Mb)
Author
Čumakovs, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Start-up uzņēmuma mārketinga stratēģijas izstrādes īpatnības finanšu tehnoloģiju pakalpojumu nozarē”. Maģistra darba mērķis ir Pētījuma mērķis ir izpētīt start-up uzņēmumu attīstības tendences finanšu tehnoloģiju nozarē un izpētīt mārketinga stratēģijas izstrādes prioritāros etapus start-up uzņēmumiem un investoriem šajos uzņēmumos. Darba pirmajā nodaļā autors pēta pakalpojuma kā produkta būtību un īpatnības. Darba otrajā nodaļā autors pēta start-up uzņēmumu būtību un īpatnības, kā arī finanšu tehnoloģiju (fintech) nozares novitātes start-up uzņēmumu kontekstā. Darba trešā daļa ir praktiskas ievirzes pētījums, kura veikšanas rezultātā tiek atklātas atšķirības starp start-up uzņēmumu vadības un investoru prioritātēm mārketinga stratēģijas izstrādes procesā. Atslēgas vārdi: pakalpojums, start-up uzņēmumi, fintech nozare
 
The title of Master thesis is „Start-up marketing strategy`s development specifics in FinTECH services sector” The aim of Master thesis is to investigate start-up enterprises` development tendencies in fintech sector and investigate marketing strategy`s development primary stages between start-up companies and its investors. In the first part of Master thesis author researches service as product, its content and specialities. In the second chapter author investigates start-up companies essence and specialieties, as well as novelties in fintech industry in start-up enterprises context. The third part of the thesis is practical oriented research, during which the diferences between start-up companies management and its investor priorities in marketing strategy`s development process are revealed. Keywords: service, start-up company, fintech sector
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27278
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV