Show simple item record

dc.contributor.advisorProskurova- Timofejeva, Olgaen_US
dc.contributor.authorLastovska, Alinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:19Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:19Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15002en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27965
dc.description.abstractBakalaura darba „Kārļa Ulmaņa kinotēla konstrukcija Latvijas dokumentālajās un spēlfilmās” ir kursa darba „Kārlis Ulmanis kā kino tēls Latvija jauniešu vidū” turpinājums. Darba ietvaros tiek pētīts kā Kārlis Ulmanis tiek attēlots filmās „Rīgas sargi” (2007.g., A. Gruba), „Baiga vasara” (2000.g., A. Grauba), „Vētra” (1960.g., V. Krūmiņš, R. Kalniņš), „Zemes saimnieks” (1993.g., A. Krievs) un „Prezidenta laiks” (1992.g. A. Krievs), un vai Kārļa Ulmaņa tēla atšķirības dažādās filmās ir saistītas ar filmas uzņemšanas laiku un žanru. Kā teorētisks pamatojums ir izvēlēta Rolana Bārta mītu teorija, politiskā mīta teorija pēc K. Flāda, K. Mertena tēla teorija, G. Lebona un Z. Freida vadoņa tēla apraksts un kino semiotikas pamati pēc J. Lotmana, Ž. Mitrī, G. Ternera, N. Leisija, D. Čandlera. Lai izpētītu, kā tiek konstruēts K. Ulmaņa tēls un kādi mīti tiek attēloti, tika izvēlēta semiotiskā analīze kā pamatmetode, savukārt, lai uzzinātu plašākas auditorijas filmu uztveri tika veikta fokusagrupas intervijas. Darba izvirzīta hipotēze tika daļēji apstiprināta, jo Kārļa Ulmaņa tēls vairākas filmās ir pozitīvs, bet atšķirības lielā mērā nosaka filmas uzņemšanas laiks, starp žanru un tēlu likumsakarības atrast neizdevās. Darbs sastāv no teorētiskās, empīriskās un analītiskās daļas. Atslēgvārdi: Kārlis Ulmanis, semiotika, kino, tēls, mītien_US
dc.description.abstractThe theme of bachelor’s paper is „Kārlis Ulmanis Image Construction in Latvian Documentaries and Feature Films”. This written work is continuation of course papers “Kārlis Ulmanis as film image among Latvian youth”. The research problem is – how Kārlis Ulmanis is reproduced in Latvian films „Rīgas sargi” (2007, A. Gruba), „Baiga vasara” (2000, A. Grauba), „Vētra” (1960, V. Krūmiņš, R. Kalniņš), „Zemes saimnieks” (1993, A. Krievs) un „Prezidenta laiks” (1992, A. Krievs) and differences in Kārlis Ulmanis image representation in connection with film shooting time and film genre. As theoretical base is chosen R. Barthes myth theory, political myth (Ch. Foold), image theory (K. Merten), national leader characteristic (G. Lebon, S. Freud) and films semiotics (J. Lotman, J. Mitry, G. Turner, N. Lacey, D. Chandler). To research K. Ulmanis image and myths represented in films is chosen semiotic analysis, and focus group interview to research audience interpretation. Bachelor’s paper hypothesis is partially confirmed, because Kālis Ulmanis image is mostly positive but differences between image representation is connected with film shooting time. The image connection with film genre is not confirmed. The written work contains three parts theoretical, research and analytical part. Keywords: Kārlis Ulmanis, semiotics, cinema, image, mythen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleKārļa Ulmaņa kinotēla konstrukcija Latvijas dokumentālajās un spēlfilmāsen_US
dc.title.alternativeKārlis Ulmanis Image Construction in Latvian Documentaries and Feature Filmsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record