Remiksēšanas kultūra virtuālajā vidē: mēmu lietošanas un veidošanas vietņu analīze
Autor
Vilsone, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Remiksēšanas kultūra virtuālajā vidē: mēmu lietošanas un veidošanas vietņu analīze” mērķis ir izpētīt interneta mēmu lietotāju un veidotāju mēmu patērēšanas paradumus. Darbam izvirzīts pētnieciskais jautājums, vai latviešu mēmu lietotājiem un veidotājiem ir interneta vietne, kura lokālā līmenī spējīga konkurēt ar populārām pasaules mēroga mēmu lietošanas un veidošanas vietnēm? Kā arī apakšjautājumi – ja ir, tad kas to padara konkurētspējīgu; ja nav, tad kāpēc un vai tāda vietējai mēmu auditorijai būtu nepieciešama?
Teorijā apkopota literatūra par digitālo telpu, remiksēšanas kultūru un interneta mēmiem. Pētījumā izmantota kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētās intervijas. Darba galvenais secinājums: vietējai auditorijai nav nepieciešama lokāla klasisko interneta mēmu patērēšanas vietne.
Atslēgas vārdi: interneta mēmi, internets, līdzdalības kultūra, remiksi, remiksēšanas kultūra The goal of bachelor's thesis “Remix culture online: analysis of meme consumption and generation websites” is to research habits of meme consumers and creators. The proposed question is – do Latvian meme consumers and creators need a locally based website which would be able to compete against worldwide known meme sites? Following subquestions – if a local website is present what makes it competitive; if not, is a website of this kind necessary for the local meme audience?
The theoretical part presents literature on digital communication environment, remix culture and internet memes. Qualitative and quantitative content analysis and semi-structured interviews are used for research. Main conclusion states that local audience has no demand for a internet meme consumption website.
Key words: internet meme, internet, participatory culture, remix, remix culture