Show simple item record

dc.contributor.advisorZepa, Brigitaen_US
dc.contributor.authorGrīviņš, Miķelisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:31Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:31Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26307en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28042
dc.description.abstractPētījumā „Skolotāju – skolēnu komunikācijas modeļi vispārizglītojošajās skolās. Gadījuma izpēte” aplūkoti skolotāju – skolēnu komunikācijas modeļi vidusskolās, vēršot uzmanību uz to kā dažāda komunikācija var ietekmēt skolēna zināšanas un spēju analizēt tam pieejamo informāciju. Pētījumā, izmantojot kritiskās izglītības teoriju, tiek analizēts kā veidojas izglītības procesi mācību stundās un vai tie veicina skolēnu līdzdalību zināšanu veidošanā. Lai atbildētu uz šo jautājumu, pētījuma gaitā ir veikti novērojumi 3 skolās, novērojot vidusskolas latviešu valodas, literatūras skolotāju komunikāciju ar skolēniem. Pētījumā tiek secināts, ka skolotājs mācību stundās reprezentē varu. Izmantojot varas iespējas, skolotājs kontrolē skolēnu aktivitāti un ierobežo diskusijas veidošanos. Atslēgvārdi: kritiskā izglītība, komunikācijas modeļi, vara, interakcija, novērojumsen_US
dc.description.abstractResearch „Teacher - pupil communication models in comprehensive schools. Case study” deals with teacher – pupil communication models in comprehensive schools by giving special attention to the ways how different communication can affect pupil knowledge and skill to analyze accessible information. Following questions are analyzed in research by using critical theory of education: how different shapes of education processes emerge during the class and do such processes support pupil participation in process. Observation in 3 schools has been conducted to respond mentioned research questions. Research concludes that teacher in class represents power. Teacher controls pupil activities by using power relations and therefore limits possibilities for discussion to emerge. Keywords: critical education, communication models, power, interaction, observationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleSkolotāju - skolēnu komunikācijas modeļi vispārizglītojošajās skolās. Gadījuma izpēteen_US
dc.title.alternativeTeacher - pupil communication models in comprehensive schools. Case studyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record