Reālitātes šova „So you think you can dance” adaptācijas iespēja Latvijas auditorijai
Autor
Alfejeva, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs „Reālitātes šova „So you think you can dance” adaptācijas iespēja Latvijas auditorijai”. Darbs sastāv no trim daļām: teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas.
Teorētiskajā daļā ir aplūkota realitātes šova definīcija, kā arī auditorijas formāti un vēsture, sociālās realitātes konstruēšana, mediju lietošanas un apmierinājuma teorija.
Metodoloģijas daļā aprakstītas pētniecības metodes – fokusa grupas diskusija un padziļinātās intervijas.
Empīriskajā daļā tiek izklāstīta iegūto rezultātu analīze, veicot fokusa grupas diskusijas, individuālās un padziļinātas intervijas ar mediju ekspertiem un realitātes šovu auditoriju pārstāvjiem. Bakalaura darbs atklāj realitātes šovu pirmsproducēšanas pētījuma nozīmi un auditorijas viedokļus par realitātes šoviem Latvijā.
Atslēgas vārdi: realitātes šovs („So you think you can dance”), auditorijas izpēte, slavenības, adaptācija, pirmsproducēšanas pētījums. The aim of bachelor thesis "Possibility of adapting reality show „So you think you can dance” for Latvian audience". The work consists of three parts: theoretical, methodological and empirical parts. In the theoretical part a the definition of the reality show and the audience format and historyas well as the theory of the construction of social reality, media use and gratification theory are reviewed. Methodology chapter describes the research methods - focus group discussions and in-depth interviews. The empirical part presents the analysis of results obtained during focus group discussions and individual in-depth interviews with media experts and representatives of reality television audiences. The bachelor thesis reveal the importance of a pre-production research and demonstrate the views of audience representatives on reality shows in Latvia.
Keywords: reality show ("So you think you can dance"), Latvian audience research, celebrities, adaptation, pre-adaptation research.