• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālais vēstījums netradicionālajos medijos: BADDOG® pastkaršu piemērs

Thumbnail
View/Open
309-37046-Jurevica_Ieva_ij06002_2009.pdf (1.296Mb)
Author
Jurevica, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir „Vizuālais vēstījums netradicionālajos medijos: BADDOG pastkaršu piemērs”. Darba mērķis ir noskaidrot Baddog pastkaršu vizuālā vēstījuma specifiku un auditorijas uztveri attiecībā uz pastkaršu vizuālo noformējumu. Par darba teorētisko pamatu izmantoti A. Bergera vizuālās komunikācijas un tās elementu teorētiskie aspekti, kā arī netradicionālo mediju veidi un efektivitāte. Kā pētnieciskās metodes tiek pielietotas semiotiskā analīze un fokusa grupas diskusija, lai noskaidrotu auditorijas uztveres specifiku. Darba struktūru veido anotācijas, ievads, teorētiski pētnieciskā un praktiski pētnieciskā daļa, secinājumi, pielikumi. Atslēgvārdi: vizuālā komunikācija, vizuālie elementi, netradicionālie mediji, netradicionālā reklāma, pastkartes.
 
The theme of the bachelor paper is „Visual communication in non-traditional media: BADDOG postcards example”. The aim of the work was to establish a specificity of visual communication of Baddog postcards and interpretation of the audience regarding to visual design. Theoretical bases on A. Berger’s visual communication and elements of those cognitions. There is a theoretical aspect of non-traditional media and effectiveness in the theoretical part of the paper. Research methods: semiotical analysis and discussion of the focus group. The structure of the work is composed of the annotations, introduction, theoretical and research parts, conclusions, supplements. The key words: visual communication, visual elements, non-traditional media, non-traditional advertising, postcards.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28096
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV