Sociālās kampaņas "Nepērc Svešu" komunikācijas analīze
Author
Brīvule, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Sociālās kampaņas "Nepērc Svešu" komunikācijas analīze” apskatīta sociālā mārketinga teorija, tā atšķirības no komercmārketinga, pārliecināšanas loma reklāmā un komunikācijas modeļi.
Bakalaura darba pētījuma problēma ir noskaidrot komunikācijas ziņojuma uztveri auditorijas vidū par sociālo kampaņu „Nepērc Svešu”. Uzzināt vai sociālās kampaņas galvenais uzdevums – mainīt sabiedrības uzvedību ir noticis.
Empīriskajā daļā ar daļēji strukturēto interviju palīdzību tiek aplūkota kampaņas komunikācijas modeļa raksturojums un ar fokusa grupu intervijām tiek noskaidrots kampaņas auditorijas vērtējums.
Darbā tiek secināts, ka vēstījums auditorijai, kura tiek aicināta mainīt savu uzvedību caur negatīvu vēstījumu, nav sasniedzis vēlamo mērķi.
Atslēgas vārdi: sociālais mārketings, pārliecināšana, komunikācijas modeļi, „Nepērc Svešu” Bachelor thesis "Communication analysis in social campaign "Nepērc Svešu" deals with social marketing theory, it differs from commercial marketing, the role of persuasion in advertising and communication models.
Bachelor of the research problem is to find communication messages which are received among the audience on the social campaign "Nepērc Svešu” is to find out whether social campaigns main task is to change public behavior.
The empirical part of the semi-structured interviews are discussed campaign communication model characteristics and focus group interviews is clarified campaign audience rating.
Thesis concludes that the message to the audience, which is invited to change their behavior through negative signaling fail to achieve the goal.
Keywords: social marketing, persuasion, communication models, "Nepērc Svešu"