Show simple item record

dc.contributor.advisorRuncis, Andrisen_US
dc.contributor.authorAldiņa, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:46Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:46Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4855en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28162
dc.description.abstractBakalaura darbā tiks aplūkota politiskā komunikācija pirms 7. un 8. Saeimas vēlēšanām. Darbs ir veidots no divām daļām galvenajām daļām: Pirmā ir teorijas, bet otra praktiskā daļa. Un vairākām apakšnodaļām. Darba autore darbā ir izvirzījusi hipotēzi : Politiskās kampaņas un to resursu ietilpība spēj ietekmēt vēlētāju un nodrošināt partijas pārstāvniecību Saeimā. Kuru,darba gaitā darba autore mēģina pierādīt. Pirmajā daļā - teorētiskajā, tiks aplūkots politiskās komunikācijas raksturojums, publiskās sfēras jēdziens, un tiks tuvāk aplūkoti politiskās komunikācijas elementi, kā arī politiskā mārketinga jēdziens un viena no politiskā mārketinga sastāvdaļām - politiskā kampaņa. Teorētiskā daļa tiks pamatota uz sekojošu autoru definīcijām un teorijām, kā: Dentons (Denton) un Vudvards (Woodvard) kā arī Perlofs (Perloff) un Makneiru (McNair), Makeilu un Plambu (Plumb), Lasvelu (Laswel) un Bredoku (Bredook), kā arī tiks aprakstīts Dounsa (Douns) komunikācijas modelis. Darba otrajā daļā - praktiskajā daļā, tiks aplūkoti dažādi viedokļi un pētījumi par mediju regulāciju un vēlēšanu regulējumu Latvijā, kā arī tiks aplūkots mediju satura daudzveidīgums, kurš tiks pamatots uz veiktajiem pētnieku pētījumiem un secinājumiem. Praktiskās daļas beigās darba autore sniegs nelielu ieskatu “Tautas partijas” un “Latvijas Ceļa” reklāmās. Tiks analizētas izmaksas pirms 7. un 8. Saeimas vēlēšanām, kā arī tiks dots ieskats pārējo partiju finansēs, kuras pārvarēja 5% barjeru un arī par tām partijām, kurām neizdevās iekļūt Saeimā. Darba autore beidzot attiecīgās tēmas izpēti, nonāk pie atziņas, ka izvirzīto hipotēzi nav iespējams pierādīt, jo partiju ieguldītie resursi nav vienīgais faktors, kas spēj ietekmēt vēlētāju un nodrošināt partijas pārstāvniecību Saeimā, jo vēlētāju, var ietekmēt tādi faktori, kā ekonomiskais stāvoklis un politiskais stāvoklis. Tādēļ, vienlaicīgi ar politiskās kampaņu un to resursu ietilpības analīzi ir nepieciešamas veikt pārējo vēlētāju ietekmējošo faktoru analīzi, lai varētu noteikt faktorus, kas nodrošina partijas pārstāvniecību Saeimā.en_US
dc.description.abstractTheme of the diploma paper is political communication before elections of 7th and 8th Saeima. The diploma paper consists of two main chapters – theoretical and practical, as well as several sub-chapters. The author of the paper has advanced and will try to prove the following hypothesis: capacity of political campaign and its resources has impact on voters and it ensures representation in Saeima. The first theoretical chapter includes description of political communication, definition of public sphere and detailed description of elements of political communication, as well as definition of political marketing and one of the components of political communication – political campaign. Theoretical chapter is based on theories and definition of the following authors: Denton and Woodvard, Perlof and McNair, McQuail and Plumb, as well as Bredook. Communication model of Douns is also described. The second practical chapter deals with different opinions and researches of media regulation and election regulation in Latvia. It also describes the diverse character of contents of media which is based on the study and conclusions of different researchers. At the end of the practical chapter the author of the paper gives insight into advertising of the parties “Tautas partija” and “Latvijas Ceļš”. Expenses before the elections of 7th and 8th Saeima are analysed, as well as insight into the finances of the other parties that cleared 5% margin and those that did not get into Saeima, is given. At the end of the study of given theme, the author of the paper comes to a conclusion that it is impossible to prove the advanced hypothesis, since the resources invested by parties is not the only factor that may influence voters and ensure representation in Saeima, because voters may be influenced also by such factors as economical and political situation. Thus, in order to determine the factors that ensure party representation in Saeima, besides capacity of political campaign and its resources, it is necessary to analyse other factors influencing voters.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)en_US
dc.titlePolitiskā komunikācija pirms 7. un 8.Saeimas vēlēšanāmen_US
dc.title.alternativePolitical communication before elections of 7th and 8th Saeimaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record