Show simple item record

dc.contributor.advisorLācis, Ivarsen_US
dc.contributor.authorKassaliete, Evitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-05-01T01:01:07Z
dc.date.available2015-05-01T01:01:07Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other46636en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28312
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractIzpētīta grafēmu uztvere, acu kustības, koherentas kustības uztvere un parādīta korelācija starp skolēnu tuvuma redzi un lasīšanas spēju statistiski nozīmīgā skolēnu grupā. Izveidoti un aprobēti datorizēti testi lasīšanas ātruma parametru un koherentas kustības uztveres sliekšņa noteikšanai. Ir izveidots vienots analītisks modelis teksta skaļas lasīšanas ātruma prognozēšanai, izmantojot eksperimentāli noteiktus grafēmu uztveres parametrus skolēniem vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Izpētīti nosacījumi, kuros lasīšanai nepieciešamo vizuālās informācijas kapacitāti ierobežo kognitīvie un motorie procesi. Izveidota metode bērnu lasītprasmes problēmu diferencēšanai, izmantojot koherentas kustības uztveres slieksni un noteikts, ka zemu lasīšanas ātrumu 7% gadījumu nosaka tuvuma redzes darbība. Atslēgas vārdi: lasīšanas ātrums, redzes uztvere, grafēmas, skolēnien_US
dc.description.abstractGrapheme perception, eye movements, and coherent motion perception is studied and correlation between reading speed and vision is demonstrated in a statistically representative sample of school age children. New tests for reading speed evaluation in Latvian and coherent motion perception are developed and approbated. Unitary analytical model is developed for reading speed prediction from experimentally detected parameters of grapheme perception in 7-18 years old children. Conditions are determined limiting visual capacity of reading by cognitive and motor processes. Methodology is presented for reading problem diagnosis in school age children by using coherent motion detection thresholds. It is approved that 7% of poor reading fluency is attributed to near vision functions. Keywords: reading speed, visual perception, grapheme, school-aged childrenen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizika, astronomija un mehānikaen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.subjectFizika, materiālzinātne, matemātika un statistikaen_US
dc.titleRedzes uztveres raksturlielumi grafēmu kognitīvajā apstrādēen_US
dc.title.alternativeCharacteristics of visual perception in the cognitive processing of graphemesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record