• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kokapstrādes uzņēmumu vizuālās identitātes vizuāli stilistiskie aspekti

Thumbnail
View/Open
299-47583-Zarina_Paula_pz11003.pdf (44.66Mb)
Author
Zariņa, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba temats ir „Kokapstrādes uzņēmumu vizuālās identitātes vizuāli stilistiskie aspekti”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādas ir kokapstrādes uzņēmumu vizuālās identitātes un izstrādāt SIA „Ozoli AZ“ vizuālo identitāti. Šī bakalaura darba teorētiskajā daļā autore apkopo dažādu autoru atziņas par vizuālo identitāti un zīmola jēdzienu, identitātes uzbūvi un nozīmi. Bakalaura darba empīriskajā daļa ir apkopoti dati, kā arī analizēti pētījumā iegūtie rezultāti un veikti secinājumi. Diplomdarba radošajā daļā tiek izstrādāts projekts un aprakstīta tā tapšanas gaita un rezultāti. Darba autores izvirzītais pētījuma jautājums ir: kādas ir kokapstrādes uzņēmumu vizuālas identitātes kopīgās un atšķirīgās vizuāli stilistiskās īpašības?
 
The theme of the research paper is "Visually Stylistic Aspects of Woodworking Companies' Visual Identity". The goal of the research is to investigate the visual identities of woodworking companies and to create a new visual identity of company "Ozoli AZ". The theoretical part of the research consists of the author's summary of views of various authors about visual identity and brand concept, structure and meaning of identity. The empirical part of the research consists of gathering and summarizing of data, analysis of the results and drawing conclusions. The practical part of the research consists of creating a new visual identity for the woodworking company "Ozoli AZ" and description of the process and results. The author of the research advances the question: what are the common and distinctive properties of visual stylistics of woodworking companies' visual identity?
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28402
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV