Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pedagoģiskais potenciāls profesionālajā vidusskolā
Author
Kružkovs, Jevgeņijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Jevgeņija Kružkova maģistra darbs „Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pedagoģiskais potenciāls profesionālajā vidusskolā” izstrādāts pedagoģijā Latvijas Universitātē.
Darbā ir analizēta pedagoģiska problēma par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) izmantošanu svešvalodu apguvē.
Pētījuma mērķis: izpētīt informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanas pedagoģisko potenciālu mācību procesā svešvalodu apguvē profesionālās izglītības iestādēs.
Pirmajā daļā ir analizētas teorētiskās nostādnes par izglītības procesa informatizāciju, pedagogu IKT kompetenci un svešvalodas apguves programmatūru, kā arī informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, kuras izmantojamas svešvalodas apguvē.
Otrajā daļā veikts pedagoģiskais pētījums profesionālās izglītības kompetences centrā „Daugavpils tehnikums” par svešvalodas apguves procesa pilnveidošanu, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, ir izstrādāti metodiskie ieteikumi skolotājiem mācību procesa organizācijas pilnveidošanai, izmantojot svešvalodas apguves laboratoriju profesionālā izglītības iestādē.
Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, nobeiguma un 2 pielikumiem. Darba apjoms ir 71 lpp. (bez pielikumiem), darbā iekļauti 28 attēli, 3 tabulas, 28 izmantotās literatūras un informācijas avoti.
Atslēgas vārdi: valodu apguves laboratorija, skolotāja IKT kompetence, svešvalodas mācīšanās, profesionālā izglītība. Master's Thesis on pedagogy “Pedagogical potential of information and communication technologies in vocational education institutions” was elaborated by Jevgenijs Kruzkovs in University of Latvia.
The paper analyzes the pedagogical problem of information and communication technologies in foreign language learning.
The purpose of the study: to explore the pedagogical potential of using information and communication technologies for learning foreign languages in vocational education institutions.
In the first part is the analysis of the theoretical sources about informatisation of the educational process, teachers' ICT competence and foreign language learning software, information and communication technology products, which are used in foreign language learning.
In the second part of the Master’s Thesis is studied vocational education competence center"Daugavpils Technical School" for the foreign language learning process through the development of information and communication technologies, have been developed methodological recommendations for teachers to improve the teaching process organization using foreign language learning laboratory vocational education institutions.
The work consists of an introduction, two chapters, conclusion and two annexes. The volume of work is 71 pages (without attachments), the work included 28 pictures, 3 tables, 28 sources of information.
Keywords: language learning lab, teacher’s ICT competence, foreign language learning, vocational education.