Skolotāju starpkultūru kompetences
Autor
Kurčonoka, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Janas Kurčonokas maģistra darbs izglītībā „Skolotāju starpkultūru kompetence” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības zinātņu nodaļā.
Pētījuma mērķis ir izpētīt skolotāju kompetenču būtību, veidojot starpkultūru dialogu multikulturālā vidē.
Analizējot zinātnisko literatūru un normatīvos aktus par multikulturālismu, kultūras, izglītības un starpkultūru kompetenču pamatnostādnēm, darba rezultāti ļauj labāk izvērtēt Latvijas situāciju un skolotāju fundamentālo nozīmi postmodernisma laikmetā.
Darba praktiskajā daļā tiek analizētas 60 respondentu – skolotāju anketas no igauņu, lietuviešu, krievu un latviešu skolām.
Empīriskās daļas rezultāti ir ar tendencionālu raksturu, par skolotāju sagatavotību ,izglītot skolēnus starpkultūru dialogu veidošanā un mijiedarbībā. The master’s thesis of Jana Kurčonoka in education „Teacher’s intercultural competence” is developed at the University of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art, department of Educational Science.
The goal of the research is to investigate the essence of teachers' competencies in developing intercultural dialogue in a multicultural environment.
The theoretic part consists of the scientific literature about multiculturalism, culture, education and intercultural competencies framework, work results allows a better evaluation of the situation in Latvia and teacher role and fundamental importance postmodern era.
The practical part of thesis analyzes a 60 teachers' questionnaires from the Estonian, Lithuanian, Russian and Latvian schools.
The empirical results indicate trends of teacher training, to educate students to intercultural dialogue and interaction.