Atmiņu izmantošana tēmas „Totalitārā režīma noziegumi” mācīšanā 9. klasē
Автор
Jēkabsons, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķeruss, Jānis
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba pētījums ir par rakstītajām un mutvārdu atmiņu izmantošanas iespējām, apgūstot tēmu Totalitāro režīmu noziegumi 9. klasē. Pētījuma mērķis ir noskaidrot vai rakstisko un mutvārdu atmiņu izmantošana mācību procesā palīdz labāk izprast šo tēmu. Pētījuma uzdevumi – apkopot un analizēt teorētisko literatūru, kas saistīta ar mutvārdu un rakstisko atmiņu izmantošanu mācību procesā, atlasīt vēstures avotus, kas saistīti ar totalitāro režīmu noziegumiem, izveidot uzdevumu kopu un to realizēt pedagoģiskajā procesā, kā arī analizēt iegūtos rezultātus.
Darba autors uzskata, ka diplomdarba tēma ir aktuāla, jo mūsdienu pedagoģiskajā procesā ir izteikti jūtams laika trūkums, kas atspoguļojas apstāklī, ka pienācīgi netiek veltīts laiks un uzmanība būtisku Latvijas vēstures notikumu apguvei. Tādēļ aktualizējas jautājums par rakstisko un mutvārdu atmiņu iesaistīšanu pedagoģiskajā procesā, kas palīdzētu atsevišķas vēstures tēmas radīt izprotamākas un radīt skolēniem lielāku ieinteresētību.
Empīriskā pētījuma rezultāti atspoguļo mutvārdu un rakstisko atmiņu izmantošanas potenciālu pamatskolas klasē. Skolēniem mācību procesā bija jāanalizē, jāsalīdzina rakstītās atmiņas un jāskatās filmētās mutvārdu atmiņas. Skolēni individuāli atbildēja uz jautājumiem darba lapās. The research of the diploma paper is about oral and written memory usage possibilities in learning topics of crimes committed by totalitarian regimes for grade 9. The aim of the research is to find out whether the memory usage in the learning process helps to better understand this topic. The objective of the research is to collect and analyze theoretical literature related to oral and written memory usage in the learning process, select historical sources associated with crimes committed by totalitarian regimes, create and practice a tasks set in the educational process and to analyze the obtained results.
The author believes that topic of the diploma paper is a live issue, because in the modern educational processes there is high lack of time, this reflects the fact that there is improperly dedicated time and attention to teach important events in Latvian history. Therefore actualizes a matter of oral and written memory involvement in educational process to help create some history topics understandable for students and create more interest.
The results of empirical research show the potential of oral and written memory usage in primary
class. In learning process pupils analyzed and compared written memories and watched filmed
oral memories. Students individually answered questions from the worksheets.