• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu līdzatbildība angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-48822-Vitola_Baiba_bv08006.pdf (1.282Mb)
Author
Vītola, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir noskaidrot, kā līdzatbildība skaidrojama mācību procesā un kādas mācību metodes un paņēmieni palīdz aktivizēt un veicināt skolēnu līdzatbildību angļu valodas stundās. Pamatotās teorijas pētījums tika veikts vienā no Rīgas vidusskolām un ietvēra intervijas ar skolas administrāciju, anketas skolas skolotājiem un padziļinātās intervijas ar angļu valodas skolotājiem. Pētniecības rezultātā tika izveidota līdzatbildības definīcija un līdzatbildības vizuālais modelis, noskaidrots, ka refleksija, pāru un grupu darbs palīdz aktivizēt un sekmēt skolēnu līdzatbildību angļu valodas stundās; aprakstīta līdzatbildības realizācija un ieguvumi no skolēnu līdzatbildības veicināšanas angļu valodas stundās, kā arī apkopoti labās prakses piemēri skolēnu līdzatbildības aktivizēšanai un sekmēšanai angļu valodas stundās.
 
The aim of this paper is to find out how to define shared responsibility in the study process and what teaching methods and techniques help to activate and raise students’ shared responsibility in English lessons. Grounded theory research was carried out in one of the secondary schools in Riga. Interviews with school administration, questionnaire for teachers, interviews with English teachers were administered. Definitions and a visual model of shared responsibility were developed. It was found out that pair and group work, reflection helped to activate and raise students’ shared responsibility in English lessons. The implementation of shared responsibility, benefits of raising it in English lessons were described, the examples of good practice for activating and raising students’ shared responsibility in English lessons were summarised.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28442
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV