Mākslas darbu apropriācijas kā ierosmes avots vizuālās mākslas stundās
Author
Graudumniece, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma – Apropriācija kā ierosmes avots vizuālās mākslas stundās.
Apropriācija ir mūsdienīgs mākslas darbu radīšanas veids, kurā mākslinieki, balstoties uz jau esošajiem mākslas darbiem, rada jaunus saturiski atšķirīgus darbus. Iepazīstot un izmantojot apropriāciju vizuālās mākslas stundās, skolēniem ir iespēja apgūt veidu kā izmantot esošos mākslas darbus, lai radītu jaunus, kā arī apropriācijas procesā iepazītu dažādus māksliniekus, stilus un izzinātu mākslas darba saturisko un vizuālo nozīmi. Lai īstenotu diplomdarbā izvirzīto mērķi - atklāt apropriācijas nozīmi mākslas darba izpratnē un jauna darba radīšanā vizuālās mākslas stundās, autore izpētīja apropriācijas jēdziena dažādos definējumus, to vēsturisko kontekstu, kā arī izveidoja un praksē īstenoja uzdevumu kopu, kurā atspoguļotas apropriācijas izmantojuma iespējas vizuālās mākslas stundās. The theme of Diploma thesis- Appropriation of Art Works as Means of Inspirations in Lesson of Visual Art.
For students learning about appropriation and using it in visual art lessons are opportunity to explor history of art, modern art, different artists and at the same time be creative and use their artistic potential. In order to achive the aim of diploma- to discover the meaning of appropriation in art perception and creation of new artworks- author researched the definitions and historical context of appropriation, created and approbated task group, which represents the usage of appropriation in visual art lessons.