Fonemātisko procesu pilnveide logoritmikas nodarbībās 4 – 5 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Автор
Upeniece, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba autore: Zane Upeniece
Zinātniskā darba vadītāja: profesote, Dr.paed . Sarmīte Tūbele
Diplomdarba tēma. „Fonemātisko procesu pilnveide logoritmikas nodarbībās 4 – 5 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem”.
Darba mērķis. Teorētiski izzināt, praktiski pētīt fonemātisko procesu pilnveidi
logoritmikas nodarbībās
Mērķa realizēšanas uzdevumi:
1.Analizēt zinātnisko, psiholoģisko, pedagoģisko, logopēdisko un metodisko literatūru problēmas skatījumā.
2. Analizēt logoritmikas nodarbības fonemātisko procesu pilnveidei.
3. Veikt pētījumu par logoritmikas nodarbību izmantošanu fonemātisko procesu pilnveidē.
Darbs sastāv no 3 nodaļām.
Pirmajā nodaļā pētīta literatūra par pirmsskolas vidējā vecuma bērnu attīstību veseluma skatījumā, akcentējot runas īpatnības; analizētas skaņu izrunas daudzveidīgās izpausmes; teorētiski pamatotas runas un vispārējās motorikas darbības mijsakarības.
Otrajā nodaļā apkopotas dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres būtību, to ietekmējošie faktori un ietekme ua vidējā pirmsskolas vecuma bērniem; akcentēti darba posmi problēmas skatījumā.
Trešajā nodaļā Trešajā daļā tiek aplūkota logopēdiskā koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanai. Nodaļas apakšnodaļās izskatīta pētījuma organizācija, bērnu izpētes norise, tās nosacījumi un analīze, aprakstīta un analizēta logopēdiskā darbība.
Pētījums apstiprināja, ka izmantojot koriģējoši attīstošā darbībā logoritmikas nodarbības, iespējams pilnveidot fonemātiskos traucējumus.
Diplomdarba apjoms: 62 lappuses, 6 pielikumi, 52 izmantotie literatūras un informācijas avoti, 22 attēli un 11 tabulas. The author of the paper: Zane Upeniece
The research advisor: prof., Dr.paed . Sarmīte Tūbele
The them of the paper: „The Development of Phonological Awareness in Logorhytmic Sessions for 4 – 5 Year- Old Children with Phonetic- phonematic Impairments”.
The aim of research. To study theory and prove in practice possibilities of using logorhytmic sessions.
To reach the aim the following tasks have been posed:
1.To get acquainted with cognitions of differentauthors about disorders of psychological, educational, loghopetic and methodical literature problems view.
2.To analyze in logorhytmic sessions to phonematic impairments.
3.To do some research about using exercises in logorhytmic sessions to correct phonematic disorders.
The diploma paper consists of 3 parts.
Part one. A number of literary sources have been studied on the overall development of middle preeschool children, emphasizing peculiarities of speech; different ways of sound articulation disorders have been analyzed, and interactions between speech and motion activities have been theoretically proved.
Part two. Explains entity of phonemic perceptive, phonemic influencing factors and also impression made on preschoolers, as well is viewed strands of work in a developing corrective action for reducing phonemic perceptual disturbances.
In the third part. work inspects activity of speech therapy in a case of developing corrective action for reducing phonemic perceptual disturbances. The bottom parts of work look through organization of the study, child study process and its terms and analysis, as well describes and analyzes the speech therapist activities.
The research has affirmed that by using exercises and correcting developing activity in logorhytmic sessions , it is possible to correct speech phonetic disorders.
Content of the paper: 62 pages, 6 addendums, 52 bibliographic appellations, 22 pictures and 11 tables.