Logopēdisko vingrinājumu iekļaušanas iespējas 4-5 gadīgiem bērniem
Автор
Bernāne, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis – noskaidrot, kāda ir nepieciešamība un iespējas iekļaut logopēdiskos vingrinājumus runas nodarbībās bērnu runas attīstīšanas sekmēšanai.
Pētījuma jautājums:
Kā pirmsskolas skolotājs, regulāri izmantojot logopēdiskos vingrinājumus, sekmē 4 – 5 gadīgu bērnu runas attīstību?
Darba autore meklē atbildi uz pētāmo jautājumu, izejot no teorētiskas un empīriskas daļas, kur slēpjas atbilde, kas ļauj labāk veicināt bērna runas attīstību. Autore, izmantojot savu pieredzi, kas iegūta, strādājot speciālizētā pirmsskolas iestādē, vēlas izzināt, kā logopēdiskos vingrinājumus var iekļaut vispārizglītojošā pirmsskolas iestādē, kas neparedz tādus vingrinājumus, izņemot individuālos gadījumus ar speciālista – logopēda – palīdzību.
Darba autore skar aktuālu mūsdienu problēmu – runas un valodas nepietiekama attīstība. Šī problēma ik gadu kļūst arvien biežāk sastopama, un pirmsskolas skolotājiem arvien vairāk ir nepieciešamas zināšanas logopēdijas nozarē.
Diplomdarbs sastāv no divām anotācijām (latviešu un angļu valodā), ievada, 3 daļām, 12 apakšnodaļām, nobeiguma, 7 tabulām, 11 attēliem, literatūras un avotu saraksta ar 38 izmantotajām vienībām, 7 pielikumiem. The purpose of Diploma thesis – to find out the need for logopedic exercises and possibilities to include logopedic exercises for 4 – 5 year old children speech lessons.
The research question - how a preeschool theacher, regulary useing logopedic exercises, contribute 4 – 5 year old children speech development?
The author is looking for an answer to the issue under consideration , proceeding from the theoretical and empirical parts, where lies the answer that allows to better promote the child's speech development. The author , using her experience gained working of special pre-school institution, wants to explore how speech therapy exercises can be included in comprehensive pre-school institution, which does not provide for such exercises , except in individual cases with a specialist - speech therapist - help.
The author touches topical modern problems - lack of speech and language development. This problem every year becomes more and more common , and pre-school teachers is increasingly requires knowledge of speech therapy sector.
The Diplomaa thesis consists of: two annotations (in Latvian and English languages),
introduction part, 3 parts, 12 sections, conclusionpart, 7 tables, 11 pictures, list of literature and used sources with 38 units, 7 supplements.
Key words: exercises, speech, pre-school age, a child, development, logopedia.