Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorLapsa, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:45Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:45Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49206en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28470
dc.description.abstractŠī maģistra darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv atšķirības pašcieņas, emocionālo un uzvedības problēmu rādītājos saistībā ar objektīvo un uztverto pubertātes sākšanās laiku un vai pastāv saistība starp objektīvo un uztverto pubertātes sākšanās laiku 11 – 14 gadus vecu meiteņu vidū. Pētījuma izlasi veidoja 141 meitene no dažādām Latvijas pilsētām. Pētījumā izmantota Pubertātes attīstības novērtējuma skala (Carskadon, & Acebo, 1993), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg, 1965) un Ahenbaha Jauniešu pašnovērtējuma aptauja (Achenbach, & Rescorla, 2001). Rezultāti rāda, ka meitenes, kurām pubertāte sākusies līdzīgi kā vienaudzēm, uzrādīja augstākus netipiskas uztveres/uzvedības rādītājus nekā meitenes, kurām pubertāte sākusies salīdzinoši vēlu. Meitenes, kurām pubertāte sākusies agrāk nekā vienaudzēm, uzrādīja augstākus noteikumu pārkāpumu rādītājus nekā meitenes, kurām pubertāte sākusies vēlāk. Tāpat meitenes, kuras savas pubertātes sākšanās laiku uztver kā agrāku, salīdzinot ar sava vecuma meitenēm kopumā, uzrādīja augstākus noteikumu pārkāpumu rādītājus nekā meitenes, kuras savas pubertātes sākšanās laiku uztver kā līdzīgu kā vienaudzēm vai vēlāku. Objektīvais un uztvertais pubertātes sākšanās laiks bija statistiski nozīmīgi saistīti 12, 13 un 14 gadus veco meiteņu grupās, taču ne 11 gadus veco meiteņu grupā.en_US
dc.description.abstractThe aim of this master's program research was to investigate differences in self–esteem, emotional and behavior problems related to pubertal timing and perceived pubertal timing, as well as to examine the relationship between pubertal timing and perceived pubertal timing in 11 – 14 year old girls. The sample consisted of 141 girls from various cities of Latvia. Methods used in the research were Self-Administered Rating Scale for Pubertal Development (Carskadon, & Acebo, 1993), The Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965), and Youth Self Report Scale (Achenbach, & Rescorla, 2001). The results show that girls with on–time pubertal timing reported higher scores in thought problems than girls with late pubertal timing. Girls with early pubertal timing reported higher scores in rule–breaking behavior than girls with late pubertal timing. Similarly, girls with early perceived pubertal timing reported higher scores in rule–breaking behavior than girls with on–time and late perceived pubertal timing. Pubertal timing correlated significantly with perceived pubertal timing for the groups of 12, 13 and 14 year old girls, but not for the group of 11 year old girls.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectpusaudžien_US
dc.subjectemocionālas un uzvedības problēmasen_US
dc.subjectpašcieņaen_US
dc.subjectpubertātes sākšanās laiksen_US
dc.subjectuztvertais pubertātes sākšanās laiksen_US
dc.titlePusaudžu meiteņu pubertātes sākšanās un tās uztvere saistībā ar pašcieņas, emociju un uzvedības problēmāmen_US
dc.title.alternativeAdolescent girls’ pubertal timing and its perception in relation to self-esteem, emotional and behavioral problemsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record