Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorKosterjova, Oksanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:51Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:51Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50112en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28507
dc.description.abstractIntuīcijas sarežģīta daba var izpausties arī tāda kognitīva procesa darbībā kā lēmuma pieņemšana, it īpaši ja lēmumu ir jāpieņem ātri, īsā laika periodā, informācijas resursu trūkuma apstākļos, bez loģiskās domāšanas starpniecības. Intuitīvas domāšanas darbība tiek novērojama dažādos vecumposmos, bet nav skaidri noteikts, kurā vecumā un kādos apstākļos tā attīstās. Šīs process ir ļoti sarežģīts un neviennozīmīgs. Pētot intuitīvu domāšanu bērniem ir jāatceras, ka viņu domāšanas stils vēl nav nobriedis, nav atrastas konkrētas stratēģijas, pēc kuriem darbojas lēmumu pieņemšanas process, kā tas notiek pieaugušo indivīdu gadījumā, kur katram jau ir savs ierasts gan uzvedības, gan domāšanas modelis, paterns. Tāpēc veltot uzmanību bērnu domāšanas izpētei lēmumu pieņemšanā varētu būt iespējams novērot intuīcijas darbības iesaisti šajos procesos un šo procesu attīstību.en_US
dc.description.abstractIntuition has complex nature, which can take action in such cognitive process working as decision making, especially when decision should be taken quickly, in short period of time and if there is luck of information resource, without logical thinking strategies involvement. Intuitive thinking activity is observed in different age groups, but there is not any evidence or clear determination about the age and the circumstances in which it develops. This process is very complex and ambiguous. Researching intuitive thinking at preschool children there has to be understanding that their style of thinking is not yet mature, it is not founded specific strategies, according to which the decision-making process happens, which is clear in case of adult individuals, who already have heir own customary, both behavioural and thinking patterns. Therefore, paying attention to children’s thinking research in decision-making it would be possible to observe activities of intuition involvement in these processes and development.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectIntuīcijaen_US
dc.subjectIntuitīva domāšanaen_US
dc.subjectLēmumu pieņemšanaen_US
dc.subjectIntuitīva izvēleen_US
dc.subjectpirmsskolas vecumsen_US
dc.titleIntuīcijas izmantošana lēmumu pieņemšanā pirmsskolas vecuma bērniemen_US
dc.title.alternativeThe use of intuition in decision making in preschoolersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record