Zīmola "Laima" preču sortimenta analīze un tā pilnveidošanas iespējas segmentēšanas aspektā.
Author
Krama, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma tēma ir „Zīmola „Laima” preču sortimenta analīze un tā pilnveidošanas iespējas segmentēšanas aspektā”. Darba mērķis - pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, uzņēmuma „Laima” klientu aptaujas un intervijas rezultātiem, izpētīt zīmola „Laima” produktu sortimenta pilnveidošanas iespējas, novērtēt produktu sortimentu un tā īpašības, atklāt nepilnības tirgus segmentēšanas aspektā un sniegt priekšlikumus pilnveidošanai.
1.nodaļā sniegts ieskats teorētiskos jautājumos par produktu un tirgus segmentēšanu, 2.nodaļā tiks pētīti uzņēmuma „Laima” darbības attīstības posmi un noteikti, galvenie, produktu sortimenta raksturlielumi un izvērtēta „Laima” tirgus pozīcija, 3.nodaļā analizēts patērētāju viedoklis un eksperta novērtējums par zīmola „Laima” produktu sortimenta pilnveidošanas iespējām.
Pētījuma laikā noskaidrots, ka zīmols „Laima” ir saldumu nozares līderis Latvijā un Baltijā. Produkta sortimenta priekšrocības ir produkta - augstā kvalitāte, garša, senā vēsture un tradīcijas. Tiek atklāta problēma tirgus segmentēšanā, jo šobrīd jauniešu un bērnu segments vēl nav apgūts. Rezultātā izvirzīti priekšlikumi produktu sortimenta un tirgus segmentu pilnveidošanā.
Pētījums sastāv no 79. lpp, 37 attēliem, 3 pielikumiem.
Atslēgvārdi : Produkts, sortiments, tirgus segmentēšana, zīmols „Laima” The topic of research is product assortment analysis of brand „Laima” in terms of the improvement of the segmentation. The aim of the study is to explore and assess assortment product brand „Laima” to improve product assortment characteristics, to discover gaps in the market segmentation. The first chapter contains insight into theoretical aspect of product assortment and market segmentation; the second chapter focuses brand „Laima” in the development stages and activities; the third chapter analyses the market position, consumers and expert opinion about product assessment of „Laima” product and assortment opportunities.
Research brings out that „Laima” is the industry leader in Latvia and the Baltic’s. The benefits of the product assortment are high quality product, taste of product and history and tradition. In market segmentation youth and child segment is still not completed. Research puts forward suggestions that would solve the problem in assortment and market segmentation.
Research consists of 79 pages. 37 images, 3 annex.
Keywords: product, assortment, market segmentation, brand „Laima”