• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma LMT stratēģija un konkurētspēja Latvijas telekomunikāciju tirgū

Thumbnail
View/Open
303-47974-Nikolska_Alina_an10040.pdf (1.383Mb)
Author
Nikoļska, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Barānova, Daira
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Uzņēmuma LMT stratēģija un konkurētspēja Latvijas telekomunikāciju tirgū”. Darba mērķis ir pamatojoties uz zinātnisko literatūru un uzņēmuma sniegto informāciju, izpētīt LMT uzņēmuma stratēģiju, identificēt tās nepilnības un izstrādāt priekšlikumus tās pilnveidošanai. Pirmajā daļā, tiek pētīts uzņēmuma stratēģijas jēdziens, to ietekmējošie faktori. Otrajā daļā tiek analizēts un pētīts telekomunikācijas tirgus Latvijā un tā attīstības dinamika pēc krīzes laikā. Trešā nodaļa tiek veltīta aptaujas rezultātu apkopošanai un iegūto rezultātu pielietošanai uzņēmuma LMT konkurētspējas paaugstināšanai. Nobeigumā tiek izstrādāti darba secinājumi un sniegti priekšlikumi. Darba apjoms: 73 lapas, 26 attēli, 15 tabulas. Atslēgvārdi: konkurētspēja, telekomunikācija, tirgus analīze, SVID analīze.
 
Thesis of the Bachelor is „LMT Marketing Strategy and the Competitiveness in Latvian Telecommunications Market". The aim of the Bachelor is to explore LMT marketing strategy, identify its weaknesses and develop proposals for its improvement according to the scientific literature and information provided by the company. In the first chapter author looks through the theoretical basis about the company’s marketing strategy and competitiveness. In the second chapter is analyzing Latvian telecommunications market and development Dynamics. The third chapter is for the LMT marketing strategy’s analysis, survey’s data collection impact on the company’s competitiveness. Developed observations and recommendations. Bachelors workload: 73 pages, 26 images, 15 tables. Keywords: competitiveness, telecommunication, markets analysis, SVOT analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28806
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV