• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Supervīzija kā vispārizglītojošās skolas pedagogu profesionālās pilnveides nepieciešamība

Thumbnail
View/Open
299-47727-Ergle_Lolita_le05001.pdf (1.634Mb)
Author
Ērgle, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Pedagoga profesionalitāte tiek atzīta par noteicošo faktoru augstas kvalitātes pedagoģiskā procesa nodrošināšanā. Tas rada nepieciešamību uzlabot un meklēt jaunas atbalsta formas pedagogu profesionālās pilnveides politikā. Tas arī noteica Lolita Ērgles maģistra darba tematu „Supervīzija kā vispārizglītojošās skolas pedagogu profesionālās pilnveides nepieciešamība”. Izmantojot teorētiskās metodes, tika apzinātās pedagogu profesionālas vajadzības, kas bija atbilstošas X skolas skolēnu, pedagogu un administrācijas viedokļiem par pedagogu profesionālās darbības un vajadzību specifiku. Iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka supervīzija kā transformatīva mācīšanās vide ir atbilstoša pedagogu profesionālo vajadzību specifikai un var nodrošināt pedagogu profesionālo izaugsmi. Atslēgvārdi: pedagoģiskais process, pedagoga profesionālā pilnveide, refleksija, transformatīva mācīšanās vide, supervīzija.
 
The teachers’ professionalism is declared as the main factor of the high quality of the Educational process. This fact arises the necessity for development the new supporting forms of the policy of the teacher’s professional development. This necessity determined Lolita Ergle’s choice of the theme for her master paper „The Supervision as a Necessity of the Professional Development of the Teachers.” By using theoretical methods has been studied the professional needs of the teachers that were been corresponded to the results of the empirical research of the viewpoint of the students, the teachers and the administration of the X school about the teachers professional practice and needs. The gaining results allow to conclude that supervision as the transformation learning area corresponds to the needs of the teachers and support teachers’ professional development. Key words: Educational, process, Teacher’s professional development, reflection, transformative learning, supervision.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29326
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV