• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darba individualizācija neattaisnoti kavētu mācību stundu skaita mazināšanai

Thumbnail
View/Open
299-49085-Ventina_Ance_av11131.pdf (1.707Mb)
Author
Ventiņa, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
par Ances Ventiņas diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darba individualizācija neattaisnoti kavētu mācību stundu skaita mazināšanai”. Diplomdarba mērķis ir raksturot neattaisnoti kavētu mācību stundu cēloņus un sociālā pedagogadarbības iespējas individuāla darba veikšanā neattaisnoti kavētu mācību stundu skaita mazināšanai; izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu neattaisnoti kavētu mācību stundu skaita mazināšanai. Diplomdarba teorētiskajā daļā, ir raksturoti neattaisnoti kavētu mācību stundu kavējumu cēloņi, preventīvais un individuālais darbs problēmas risināšanā. Diplomdarba praktiskajā daļā ir raksturots veiktais pētījums, izstrādāta un aprobēta sociālpedagoģiskās darbības programma neattaisnoti kavētu mācību stundu skaita mazināšanai, veicot individualizētu sociālpedagoģisko darbu.
 
of diploma paper Individualization of Socio-Pedagogical Work to Reduce Truancy by Ance Ventiņa. The goal of the paper is to characterise the causes of unjustifiably unattended classes and the abilities of social pedagogue to carry out individual work in order to reduce the number of unjustifiably unattended classes; to draft and approbate socio-pedagogical program to reduce the number of unjustifiably unattended classes. The theoretical part of the paper describes the causes of unjustifiably unattended classes, as well as the preventive and individual actions to solve this particular problem. The practical part of the paper describes the research, carries out and approbates the socio-pedagogical program to reduce the number of unjustifiably unattended classes by performing individualised socio-pedagogical work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29363
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV