• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošās rakstīšanas uzdevumi angļu valodas stundās skolēnu skaļās lasīšanas prasmju pilnveidei 6. klasē

Thumbnail
View/Open
299-49271-Danilevica_Kristine_kd11017.pdf (1.021Mb)
Author
Daņiļeviča, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Skolotāji reti mācību programmā iekļauj stundas, kas veltītas skaļās lasītprasmes uzlaboš anai un lielākoties skaļās lasītprasmes principus izklāsta saistībā ar mācību grāmatās piedāvātajiem tekstiem, vai šos principus angļu valodas stundās neaplūko vispār. Tieš i tādēļ daudziem skolēniem ir ierobežotas zināš anas par to, kā ir jāizklausās tekoš am lasījumam. Turklāt skolēniem ir maz iespēju eksperimentēt, lasot tekstu skaļi, jo vairumā gadījumu skolotāji mācību procesā koncentrējas uz satura izklāstu nevis uz fonētikas principiem. Šis darbības petījums tika veikts ar mērķi izpētīt, kā strukturēti un skolotāja parraudzīti rado šās rakstīš anas uzdevumi sekmē skolēnu skaļās lasītprasmes izaugsmi angļu valodas stundās 6.klasē. Pētījuma gaitā skolēni, izmantojot rakstnieku burtnīcas, uzrakstīja pa šu izdomātus stāstus, kuri pec tam tika lietoti, lai izpildītu skaļās lasīšanas uzdevumus un fiksētos rezultātus salīdzinātu, skolēniem lasot autentiskus rakstnieku stāstus. Pētījuma rezultātā tika atklāts, ka skolēnu sarakstītie stāsti var tikt izmantoti valodas attīstīšanai un vārdu pareizai at šifrēš anai, bet autentiskie rakstnieku darbi tikt izmantoti prosodijas prasmju pilnveidei.
 
Teachers seldom incorporate lessons on oral reading fluency development in their syllabus and usually tend to discuss aspects of oral reading in connection with articles from textbooks or not examine the previously mentioned features at all. As a result, students have limited knowledge of how their fluent oral reading should sound like. Moreover, they have few possibilities to experiment when reading orally as the emphasis often is on text comprehension and not phonetic features. The action research was conducted to explore how structured and closely monitored creative writing activities can facilitate the development of oral reading skills in the English language lessons in Form 6. Students, using writer’s notebooks, created their own original stories, which were then used in oral reading activities, and the results compared with students’ performances when reading authentic texts. It was discovered that original stories helped students to develop accuracy and improve their oral reading rate, while authentic materials promoted the development of oral reading prosody.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29371
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV