Radošās rakstīšanas uzdevumi angļu valodas stundās skolēnu skaļās lasīšanas prasmju pilnveidei 6. klasē
Author
Daņiļeviča, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāji reti mācību programmā iekļauj stundas, kas veltītas skaļās lasītprasmes uzlaboš anai un lielākoties skaļās lasītprasmes principus izklāsta saistībā ar mācību grāmatās piedāvātajiem tekstiem, vai šos principus angļu valodas stundās neaplūko vispār. Tieš i tādēļ daudziem skolēniem ir ierobežotas zināš anas par to, kā ir jāizklausās tekoš am lasījumam. Turklāt skolēniem ir maz iespēju eksperimentēt, lasot tekstu skaļi, jo vairumā gadījumu skolotāji mācību procesā koncentrējas uz satura izklāstu nevis uz fonētikas principiem. Šis darbības petījums tika veikts ar mērķi izpētīt, kā strukturēti un skolotāja parraudzīti rado šās rakstīš anas uzdevumi sekmē skolēnu skaļās lasītprasmes izaugsmi angļu valodas stundās 6.klasē. Pētījuma gaitā skolēni, izmantojot rakstnieku burtnīcas, uzrakstīja pa šu izdomātus stāstus, kuri pec tam tika lietoti, lai izpildītu skaļās lasīšanas uzdevumus un fiksētos rezultātus salīdzinātu, skolēniem lasot autentiskus rakstnieku stāstus. Pētījuma rezultātā tika atklāts, ka skolēnu sarakstītie stāsti var tikt izmantoti valodas attīstīšanai un vārdu pareizai at šifrēš anai, bet autentiskie rakstnieku darbi tikt izmantoti prosodijas prasmju pilnveidei. Teachers seldom incorporate lessons on oral reading fluency development in their syllabus and usually tend to discuss aspects of oral reading in connection with articles from textbooks or not examine the previously mentioned features at all. As a result, students have limited knowledge of how their fluent oral reading should sound like. Moreover, they have few possibilities to experiment when reading orally as the emphasis often is on text comprehension and not phonetic features. The action research was conducted to explore how structured and closely monitored creative writing activities can facilitate the development of oral reading skills in the English language lessons in Form 6. Students, using writer’s notebooks, created their own original stories, which were then used in oral reading activities, and the results compared with students’ performances when reading authentic texts. It was discovered that original stories helped students to develop accuracy and improve their oral reading rate, while authentic materials promoted the development of oral reading prosody.