Show simple item record

dc.contributor.advisorSkreitule-Pikše, Ingaen_US
dc.contributor.authorCinks, Ronaldsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:07:40Z
dc.date.available2015-07-06T01:07:40Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50113en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29397
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot kādas saistības pastāv starp pirmsskolas vecuma bērnu temperamentu, uzvedības problēmām un mātes izmantotajiem audzināšanas paradumiem. Pētījumā piedalījās 55 mātes, kurām ir bērns, vecumā no 3-6 gadiem (54,54% meitenes; 45,46% zēni). Pētījumā tika izmantota Bērna uzvedības novērtēšanas aptauja vecākiem (CBCL/ 1 ½ - 5), Bērna temperamenta aptauja (ļoti īsā forma) (CBQ-VSF) un Alabamas audzināšanas aptauja pirmsskolas vecuma bērniem (APQ-PR). Pētījumā tika iegūtas vairākas statistiski nozīmīgas sakarības. Statistiski nozīmīgas saistības savā starpā uzrādīja bērna uzvedības problēmas gan ar mātes izmantotajiem audzināšanas paradumiem, gan bērna temperamentu. Kā arī statistiski nozīmīgas saistības uzrādīja mātes izmantotie audzināšanas paradumi ar bērna temperamentu.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to find out what relationships exist between preschool aged children temperament, behavior problems and mothers used parenting practices. In the research participated 55 mothers, which had a child aged 3-6 years old (girls 54,54; boys 45,46%). To find out the relationships a correlative research was conducted and the mothers were given three self-assessment questionnaires. In the research were used Child Behavior Checklist (CBCL/ 1 ½ - 5), Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire (CBQ-VSF) and The Alabama Parenting Questionnaire – Preschool Revision (APQ-PR). The research yielded several statistically important correlations. Statistically important correlations where found between child’s behavior problems both with mothers used parenting practices, both with child’s temperament. Also statistically important correlations were presented by mothers used parenting practices and child’s temperament.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjecttemperamentsen_US
dc.subjectaudzināšanas paradumien_US
dc.subjectuzvedības problēmasen_US
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnien_US
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu temperamenta, uzvedības problēmu un mātes izmantoto audzināšanas paradumu savstarpējās saistībasen_US
dc.title.alternativePreschool Aged Children Temperament, Behavior Problems and Mother’s Used Parenting Practicesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record