Skolas vecuma bērnu interpretācija par "Bērnu un jauniešu žūrijas" grāmatu kolekciju 9+ grupā
Author
Vīlipa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā kopš 2001. gada darbojas valsts mēroga lasīšanas veicināšanas programma „Bērnu un jauniešu žūrija”. Katru gadu programmā iesaistās vairāki tūkstoši ekspertu, kuri izlasa kolekcijas grāmatas, tās novērtē elektroniskajā anketā un pēc tam saņem balviņu.
Pētījuma mērķis ir apkopot informāciju un faktus, ko sniedz elektronisko anketu atbilžu analīze konkrētā jautājumā – par labāko kolekcijas grāmatu. No visām atbildēm tika izveidoti atslēgvārdu mākoņi ar visbiežāk pieminētajiem vārdiem, kurus eksperti ir minējuši savās atbildēs.
Paužot viedokli par izlasīto grāmatu, eksperti to interpretē, kā māk. Tieši tāpēc pētījumā tika izmantota hermeneitika, kas skaidro, kā tiek interpretēts teksts, un lasīšanas mijiedarbības teorija, kas palīdz saprast saikni starp lasītāju un tekstu. Since 2001 in Latvia works a national reading promotion program „Children and Youth Jury”. Each year the program involved several thousand experts who have read the book collections, they have valued books in the electronic form and then received a small prize.
The research aims to gather information and facts provided by the electronic questionnaire response analysis on a specific question – on the best book of the collection. Of all the responses were created keyword clouds with the words most often mentioned by the experts in their replies.
Expressing their views on what they have read the book, experts interpreted as they could. That is why in the research hermeneutics was used to explain how the text was being interpreted and transactional reading theory which helps to understand the relationship between reader and text.