Vīrieša tēls patērētāju priekšstatos: žurnāla "Klubs" 2014. gada reklāmu analīze
Autor
Blumberga, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba ”Vīriešu tēls patērētāju priekšstatos: žurnāla „Klubs” 2014. gada reklāmu analīze” mērķis ir noskaidrot, kāds vīrieša tēls tiek veidots vīriešu žurnālu reklāmas un tā patērētāja priekšstatos.
Darba pētnieciskā problēma paredz, ka vīriešu tēls vīriešu žurnālos tiek pasniegts kā spilgts, veiksmīgs un ietekmīgs, kas var atstāt iespaidu uz patērētāja apziņu.
Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā tiks apskatīta teorija par maskulinitāti un vīrieša tēla veidošanu reklāmas, par patērētāja kultūru un patērētāja identitāti, kā arī tiks apskatīta teorija par reklāmu un patērētāja piesaistīšanu ar reklāmas palīdzību.
Darba metodoloģiskajā daļā tik izmantotas trīs pētniecības metodes – kontentanalīze, aptaujas anketa un daļēji strukturētā intervija – lai noskaidrotu žurnāla reklāmās veidoto vīriešu tēlu un veidoto vīrieša tēlu patērētāja priekšstatos.
Pētījumā secināts, ka vīrieša tēls žurnāla ”Klubs” reklāmās patērētāju priekšstatos tiek veidots, kā skaists, labi situēts vīrietis ar trenētu ķermeni un ar izteiktu ietekmīgumu, veiksmi un mērķtiecību. The aim of the Bachelor’s paper Consumers' conceptions of male image: analysis of advertisements in magazine "Klubs" in 2014 is to clarify the male image and how it is formed in the advertisements of magazines and in conceptions of consumers.
The problem of the paper reveals that in the advertisements the male image is shown as striking, successful and powerful, thus having an effect on consumers’ perceptions.
The Bachelor’s paper consists of three parts – theoretical, methodological and empirical. The theoretical part introduces with the theory of masculinity and formation of male image in the advertisements. Analyses include the theory about consumers’ culture and identity, as well as theory about advertising and attraction of consumers with a help of advertisement.
The methodological part of the paper uses three research methods – content analysis, questionnaire and semi-structured interview – in order to discover the male image used in advertisements and male image in consumers’ perceptions.
It is concluded that the male image in the advertisements of magazine Klubs is formed as a beautiful, well situated man with a trained body, having a lot of influence, success and ambitions.