• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Republikas Finanšu ministrijas ārējā komunikācija sociālajā tīklā Facebook.com un mikroemuārā Twitter.com

Thumbnail
View/Open
309-50370-Zeidaka_Eliza_ez12043.pdf (1.491Mb)
Author
Zeidaka, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot Latvijas Republikas Finanšu ministrijas ārējās komunikācijas sociālajā tīklā Facebook.com un mikroemuārā Twitter.com efektivitāti. Pētījuma problēma ir Finanšu ministrijas efektīva komunikācija sociālajos tīklos. Darbu veido teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa. Empīriskajā daļā veikts pētījums, kas ietver Finanšu ministrijas sociālo mediju kontu analīzi, aptaujas analīzi un interviju izklāstu, no kuriem izdarīti secinājumi. Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas Republikas Finanšu ministrijas komunikācija ir vienvirziena un sekotāji un ministrijas pārstāvji to uzskata par operatīvu, korektu, profesionālu, kreatīvu, efektīvu, precīzu, izglītojošu un saprotamu.
 
Bachelor thesis aims to clarify Ministry of Finance of the Republic of Latvia external communication social network Facebook.com and Twitter.com microblog efficiency. The research problem is the Ministry of Finance effective communication in social networks. The work consists of theoretical, methodological and empirical part. The empirical part of the study, which includes the Ministry of Finance of social media accounts analysis, survey analysis and interviews outline from which conclusions are drawn. The research results show that the Ministry of Finance of the Republic of Latvia communication is one-way and followers and representatives of the Ministry deems it timely, correct, professional, creative, efficient, accurate, educational and understandable.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30092
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV