• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mazumtirdzniecības tīkla "Narvesen" komunikācija sociālajos medijos "twitter" un "facebook"

Thumbnail
View/Open
309-50393-Ozolins_Kristaps_ko12015.pdf (1.778Mb)
Author
Ozoliņš, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs „Mazumtirdzniecības tīkla “Narvesen” komunikācija sociālajos medijos “twitter” un “facebook” ” sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas, un pētījumā pierādās, ka auditorija seko uzņēmuma sociālo mediju kontiem, jo iepriekš ir piedalījušies kādā no piedāvātajiem konkursiem, kā arī tāpēc, lai iegūtu informāciju par jauniem un aktuāliem piedāvājumiem. Iemesli, kāpēc neseko, galvenokārt, ir tādi, ka nepiesaista uzņēmuma komunikācijas veids un piedāvātais saturs. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek aprakstīts, kas ir reklāma, interneta reklāma, sociālie mediji un sociālo mediju mārketings, kā arī kādi ir tā trūkumi un priekšrocības. Darbā tiek izmantota kvalitatīva pētniecības metode – intervija -, un kvantitatīvas pētniecības metodes – kontentanalīze un anketēšana. Darba pētnieciskajā daļā ir veikta anketēšana, kurā tiek noskaidrots auditorijas viedoklis un attieksme saistībā ar “Narvesen” komunikāciju sociālajos medijos, kā arī analizēti pati komunikācija un sociālo mediju uzturētāju paradumi, veidojot komunikāciju sociālajos medijos.
 
Bachelor thesis „Retail network “Narvesen” communication in social media “twitter” and “facebook” ” consists of theoretical, methodological and empirical parts. The study proves that the audience follows the company's social media accounts because they have participated in one of the competitions company offered, as well as to get information about new and current offers. Reasons why people aren’t following, primarily are that the company does not attract with mode of communication and the proposed content. Thesis main theoretical approach part is about advertising, online advertising, social media and social media marketing, and what are its advantages and disadvantages. In work is used qualitative research method - interview - and quantitative research methods - content analysis and survey. Part of the research has been carried out surveys questionnaires through which it is established audience opinion and attitudes in relation to the “Narvesen” communication in social media, and also analyzed the same communication and social media habits of maintainer who is creating communication in social media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30098
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV