Sociālā tīkla "Instagram.com" lietojums un auditorijas vajadzības Latvijā
Author
Smoktija, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir − Sociālā tīkla "Instagram.com" lietojums un auditorijas vajadzības Latvijā.
Pētījuma problēma − Instagram.com ir viens no šobrīd populārākajiem sociālajiem tīkliem pasaulē un spilgts pieaugošās mobilās kultūras piemērs, tāpēc ir būtiski noskaidrot, pēc kā tiecas tā Latvijas lietotājs.
Darba mērķis ir izpētīt sociālā tīkla Instagram.com Latvijas lietotāju paradumus un noskaidrot, kādas auditorijas vajadzības tas apmierina.
Bakalaura darba galvenā teorētiskā pieeja ir mediju lietojuma un vajadzību apmierināšanas teorija. Pētījuma metodes – kvalitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija.
Pētījuma rezultātā secināts, ka sociālais tīkls Instagram.com apmierina līdz pat 29 dažādām vajadzībām, noteikts, kuras no šīm vajadzībām ir visbiežākās un nozīmīgākās, kā arī raksturoti šī medija lietošanas paradumi. The theme of bachelor thesis − The use of social network "Instagram.com" and audience needs in Latvia.
Research problem – Instagram.com is currently one of the most popular social networks in the world and notable example of growing mobile culture, therefore it is important to find out, for what strives its Latvian user.
The aim of thesis is to explore users’ habits of social network Instagram.com in Latvia and to find out what audience needs this media meets.
The main theoretical approach of thesis is „Uses and Gratifications Theory”. Research methods – qualitative content analysis and semi-structued interview.
As a result of research it is determined that social network Instagram.com satisfies up to 29 different needs, defined which of these needs are the most frequent and the most important, and characterized users’ habits of this media.