• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas vadošo viesnīcu komunikācija sociālajos tīklos: komunikācijas efektivitātes analīze

Thumbnail
View/Open
309-50434-Zauere_Vita_vz12022.pdf (3.675Mb)
Author
Zauere, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Raita, Līva
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Latvijas vadošo viesnīcu komunikācija sociālajos tīklos: komunikācijas efektivitātes analīze”. Pētījumā izvirzītā hipotēze – viesnīcas, kas veido aktīvu komunikāciju sociālajos medijos, Latvijas sabiedrība atpazīst vairāk un ātrāk. Iegūtie rezultāti apstiprina darbā izvirzīto hipotēzi. Bakalaura darba mērķis, veicot Latvijas viesnīcu izmantoto sociālo tīklu analīzi, noskaidrot, vai un kā sociālo tīklu lietojums ietekmē viesnīcu atpazīstamību. Darbu veido teorētiskā, metodoloģiskā, empīriskā daļa un secinājumi. Pētījumā izmantotās metodes ir kontentanalīze, aptauja un eksperiments. Bakalaura darba apjoms ir 88 numurētas lappuses, tajā ievietoti 21 attēls, 3 tabulas un 10 pielikumi.
 
The topic of the thesis is “Communication of the Latvian leading hotels in social network: communication efficiency analysis”. In order to perform the research, the author will test the following hypothesis – hotels that actively use social networks gain more recognition in Latvian society and accomplish recognition faster. The aim of the thesis is to find out how does the presence in social networks affect the recognition of Latvian hotels, which the author addresses by the analysis of the usage of social networks amongst Latvian hotels. The paper is structured as follows: first, the literature review and theoretical framework is introduced, second, methodology and the data set is introduced, followed by the discussion of results. Last section concludes. It consists of 88 pages, 21 figures, 3 tables and 10 appendixes. The results confirm author’s hypothesis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30115
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV