• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Festivāla "Cannes Lions" 2014. gada laureāti kategorijā TV klips: satura un auditorijas analīze

Thumbnail
View/Open
309-50448-Trautmane_Kristiana_kr11143.pdf (2.737Mb)
Author
Trautmane, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir Festivāla "Cannes Lions" 2014. gada laureāti kategorijā TV klips: satura un auditorijas analīze. Pētījuma problēma ir mūsdienu piesātinātā reklāmas vide, apgrūtināta mērķauditorijas uzmanības piesaiste un apzināta izvairīšanās, kas ietekmē reklāmu saturu un izmantotos paņēmienus. Lai uzzinātu, kā starptautiski atzītas televīzijas reklāmas uzrunā auditoriju, ir izvirzīts pētījuma mērķis noskaidrot, kas ir šo rezultatīvo reklāmu satura pamatā un kā tas tiek uztverts auditorijā. Bakalaura darba uzdevumi ir teorētiskās bāzes izveidošana par reklāmas komunikāciju, vizuālo semiotiku un naratīvu, kā arī izmantoto metožu pielietojums – kontentanalīze un aptauja. Pētījumā tika noskaidrots, ka rezultativitātes pamatā ir stāsta veidošana, kas ietver negaidītus risinājumus un produkta ievietošanu tam neierastā kontekstā.
 
The subject of Bachelor thesis is The winners of festival "Cannes Lions" in category TV video clip: content and audience analysis. The research problem is crowded advertising situation, difficulties to attract attention and audience’s desire to avoid advertising that impacts the content of advertising message and usage of its technique. To find out how internationally recognized commercials interact with audience, the purpose of this research is to investigate what type of elements creates the content of advertising message. The tasks are inclusion of theoretical basis about advertising, visual semiotics and narrative, as well as knowing the usage of research methods – content analysis and survey. Research indicated that efficiency is based on storytelling that includes unexpected solutions and inserting product in unusual context.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30120
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV