Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorSausserde-Čīma, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:05Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:05Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48582en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30180
dc.description.abstractDarba tēma: “Sīkās motorikas vingrināšana pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem kulinārijas stundās”. Darba autors: Inese Sausserde - Čīma Darba zinātniskais vadītajs: Dr. paed. Rasma Vīgante Atslēgas vārdi: sīkā motorika, vingrināšana, praktiskā darbība, pusaudži ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma mērķis: izpētīt iespējamās teorētiskās atziņas pusaudžu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanai, sīkās motorikas veicināšanai pedagoģiskajā procesā, izstrādāt praktiskās darbības pieredzes veidošanās modeli speciālajā internātpamatskolā un pārbaudīt to praktiski. Pētījuma hipotēze: pusaudžu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem roku pirkstu sīka motorika kulinārijas stundās tiek sekmēta, ja: • praktiskā darbība balstās uz konkrēta mērķa apzināšanu daudzpakāpju aktivitātēs; • ievērotas pusaudžu speciālās vajadzības; • īsteno praktiskās pieredzes veidošanās modeli sistematizējot zināšanas par praktisko darbību un veidojot prasmi veikt konkrētu darbību. Pētījuma uzdevumi: • analizēt teorētiskās nostādnes diplomdarba temata jomā; • izstrādāt teorētiski pamatotus praktiskās darbības pieredzes veidošanās kritērijus un rādītājus pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem; • noteikt praktiskās darbības pieredzes dinamiku un analizēt pētījumā iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: • literatūras analīze; • pedagoģiskā novērošana; • praktiskā izmēģinājumdarbība; • vecāku anketēšana; • pētījuma rezultātu analīze. Darba novitāte: internātpamatskolai šodienas kultūrsituācijā ir jākļūst par skolēna personības attīstības primāro faktoru veselumā, jo tas ir nozīmīgi turpmākās dzīves kvalitātei. Ļoti svarīgi ir pusaudžu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem sīkās motorikas vingrināšana, kas attīsta pirkstu un roku veiklību. No tā ir atkarīgas pusaudža dzīves prasmes. Kā vienu no vingrināšanās iespējām diplomdarba autore akcentē “Mājturības un tehnoloģijas” – kulinārijas stundas. Pētījuma bāze: • X internātpamatskolas – attīstības centra 7 pusaudži, 14 vecāki. Pētījuma struktūra: ievads, 3 nodaļas ar apakšnodaļām, nobeigums, izmantotā literatūra un avoti, un 2 pielikumi. Darba apjoms: 80 lpp.en_US
dc.description.abstractTheme of Diploma paper: Practising tiny motoric for teenagers with medium serious and serious mental development disorders in cookery lessons. Author of Diploma paper: Inese Sausserde – Čīma Scientific manager of Diploma paper: Dr. paed. Rasma Vīgante Key words: tiny motoric, exercise, practical activity, teenagers with medium serious and serious mental development disorders. Aim of research: is to study probable theoretical cognitions for teenagers with medium serious and serious mental development disorders for making practical experience, tiny motoric exercises in pedagogical process, to work out the model of making practical experience in special boarding school and inspect it practically. Hypothesis of research: fingers tiny motoric of teenagers with medium serious and serious mental development disorders in the lessons of cookery is succeeded if: • practical activity is based on the being conscious of specific aim in multi – activities; • special needs of teenagers are observed; • the model of making practical experience is implemented and systematized knowledge of practical activity and making skills to do the specific activity. Goals of research: • to analyse theoretical approaches in the subject of Diploma paper. • to work out theoretical well – founded criteria and indicators of making practical activity experience for teenagers wit medium serious and serious mental development disorders. • to determine dynamics of practical activity experience and analyse the results achieved in the research. Methods of the research: • analysis of literature, • pedagogical observation, • practical pilot actions, • parents' questionnaire, • analysis of research results. Novelty of diploma paper: boarding school in nowadays situation has to become a primary factor of student's personality development in its entirety because it is important for the quality in future life. The more important for teenagers with medium serious and serious mental development disorders is tiny motoric exercise which evolves the nimbleness of fingers and hands. They play the main role in the life skills of teenagers. As one of possibilities of such exercise the author of Diploma paper emphasizes “Housekeeping and technologies” - cookery lessons. Structure of Diploma paper: abstract, content, three chapters with subchapters, ending with conclusions, literature and sources, two appendixes. Amount of Diploma paper: 80 pagesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectsīkā motorikaen_US
dc.subjectvingrināšanaen_US
dc.subjectpraktiskā darbībaen_US
dc.subjectpusaudži ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiemen_US
dc.titleSīkās motorikas vingrināšana pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem kulinārijas stundāsen_US
dc.title.alternativePractising Tiny Motoric for Teenagers with Medium Serious and Serious Mental Development Disorders in Cookery Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige